• afrodite78

Varför behövde ni hjälp?

Hej alla glada plussare (grattis)!

Jag undrar lite varför ni inte lyckades på naturlig väg och hur er väg till plusset har sett ut?

(tex. PCOS, Endo, dåliga spermier osv.)

• Svar på tråden Varför behövde ni hjälp?
  • maya2

hej ! har inte fått nå pluss än men kan berätta varför vi gör ivf... Har endometrios och har fått ett utomkvedshavandeksap 2005 då fick de ta bort en av mina äggledare. sen har vi försökt men inte lyckas.. nu håller vi på med vårt första ivf och håller tummarna. Hur går det för dej på bebisfronten? =)

• afrodite78

Har inte kommit så långt som till IVF ännu men ska spola imorgon och enl. min läkare så ska vi troligen gå direkt till IVF eftersom jag inte använt prev.medel på 9 år och inte blivit gravid. Jag har PCOS men är rädd att det även ska vara stopp.
    Hur upptäcker man endo.? Min kusin har både PCOS och Endo så man är ju lite orolig.

• maya2

Min endometrios upptäckde de när de tog bort äggledaren... titthållsoperation. det var stora områden med små knappnålsstora endometrioshärder på bukhinnan och lite varstanns. Jag har misstänkt det förrut eftersom jag har en grym mensvärk... När man får mens blöder endometrioosen oxå vilket gör att det gör ont. Jag behövde inte spola eftersom jag hade tillräcklig sjukdomshistoria för att få göra ivf. så det är säkert likadant för dej de kanske kollar om det är stopp och sen får du sätta igång direkt... med lite tur så kanske du har en bebis i magen snart =) Även om det skulle visa sig att du har endo och PCOS så är inte loppet kört det går ändå =)

• afrodite78

Jo jag vet att det kan gå ändå- min kusse har en dotter men det tog många försök och år av lidande.
    Men klart vi ska lyckas både du och jag och alla andra : )

• maya2

Absolut ! Hoppet är det bästa... näst bäst är nog denna sida där man kan prata om både tråkiga och roliga saker. Lycka till så hörs vi =)

• EHel

Vi är oförklarligt barnlösa.
    Började med ca 2 månader med hormontabletter, sen följde 4 inseminationer - hormonsprutor inför varje + 2 gånger när jag fick för hög dos och vi fick avbryta. En påbörjad behandling inför IVF när jag blev överstimulerad, fick avbryta innan äggmognadssprutan. En fullständig IVF som slutade i graviditet, men missfall - ma i v.12. En IVF som än så länge ser bra ut. HAr dock haft en del blödningar och mycket ont.
    Är nu i vecka 20+5, och fortfarande har vi inte kommit längre än att vi hoppas att vi skall få barn.

EHel

• asdf987

Vi är oförklarligt barnlösa. Har gjort 2 titthålsoperationer för att ta bort cystor (inga farliga men kvarlevor från ägglossning, om de fanns kvar kunde de störa en ev grav sa man) Genomgått 3 stycken inseminationer, var med resultaten:
    1. Misslyckades. Gjordes dec-04
    2. Ledde till en liten kille på 1,5 år. Gjordes jan-05
    3. Gjorde jag nu 1 feb som resulterat i en grav som jag hoppas ska gå bra. Det är tidigit än så länge så man går som på nålar.

Önskar och hoppas att det lyckas även för dig!!!!

• coco brun

Oförklarig barnlöshet för vår del.

Svar på tråden Varför behövde ni hjälp?