• klamaj

lättare för missfall om man e låghormonare??

Hej alla! Har två missfall i bagaget, båda i vecka 7. Jag har en liten, liten förhoppning om att jag kanske e gravid igen!! Jag har prövat på sticka i söndags, hade BIM igår. Det visade negativt. Eftersom jag har tajt om pengar har jag inte testat mig sedan dess, utan tänker vänta lite.

Till saken hör att jag första gången plussade drygt 8 dagar efter BIM, nu det sista missfallet tog det två veckor innan ett plus visade sig på stickan...
    Kan det ha något samband? Ja, alltså att embryo och moderkaka inte får tillräckligt med hormon så att de liksom dör bort? Frågan låter nog superknepig, men kanske kan någon klok flicka härinne hjälpa mig?

Jag går och känner efter hela tiden, har haft molvärk och dragningar sedan innan ÄL och det vekar inte ge med sig. Dock tillhör jag inte den falangen som känner av i bröst osv, det gjorde jag inte vid de andra tillfällena, iallafall. Kanske pga av att jag faktiskt fick missfall, iochförsig.

ÅH!! Jag blir galen! Denna längta, väntan, oron...ni känner förmodligen igen er allihopa som e på detta forumet. Å andra sidan har jag glatt mig åt en del solskenshistorier som talar om för oss att efter både två, tre och (gulp) fler missfall kan det gå vägen!! I veckan kommer mina stickor från billiga tester, ska nog våga pröva testa i helgen. Hoppas...
    Kram och jag hoppas på svar från någon!!

• Svar på tråden lättare för missfall om man e låghormonare??
  • pia66

Håller tummarna för dig!!! Tyvärr kan jag inte svara på dina frågor....

• klamaj

Tack, Pia66!! Ja, det är sannerligen en väntan...jag gör inget annat än surfat omkring på fl å läser gravböcker. Måste skaffa mig ett liv..

• Linsen

Hej klamaj: Jag har inte heller några känningar under mina graviditeter varken de som fungerat eller de som slutat som mf. När jag fick mina mf så sökte jag febrilt efter ett fel och en kur mot det hela men nu har jag nog landat i förklaringen att det nog helt enkelt var så att mina ägg som blev befruktade var inte dugliga och det är även så äggkvaliten blir sämre år för år. Men då och då dyker det där guldägget upp

• klamaj

Hej Linsen. Får jag fråga, hur gammal är du? Själv har jag nyss fyllt 37 så jo...det blir ju faktiskt sämre ju äldre man är. Jag testade idag, fortfarande negativt. Jag blir galen!! Nu måste jag hålla mig i skinnet och försöka vänta. Men det är svårt, man vill ju gärna veta!!Hade du molvärk oxå? Plussade du sent du med?
    Ibland tänker att denna sajten är min livlina. Det är skönt att "prata" med andra och veta att man inte är ensam. Det vore bra med en helt öppen linje till npn proffsbarnmorska som man kunde fråga, när man kan få konstiga funderingar precis när som...fast å andra sidan verkar en del av er riktigt proffsiga, så jag är ganska nöjd ändå. FL har blivit min drog!

• Linsen

Jag är hela 34 år ung Har en liten kille sedan tidigare och fick väl en smärre chock när det inte riktigt gick som jag ville efter det. Den senaste graviditet så plussade jag sent och hade då väldigt dyra och känsliga test. Och det verkar som om jag träffat guldägget denna gång (är 17+2 idag).

En mening som kan vara bra att ha med på vägen är det min läkare sade till mig efter den senaste mf (ofostrig) att kan man bli gravid så slutar det oftast med en liten bebis i framtiden. Det är tydligen mycket svårare för dem som aldrig blivit gravida.

Håller helt med att FL är ett bra forum, dessutom abstinensframkallande

Nä nu ska jag skutta vidare till din presentation!

• klamaj

Åh. kära Linsen. Har ingen presentation. Jag e skitkass på att pilla in små bilder, smajlisar å annat kul. Men det e klart, ska nog bara skriva lite om mej i den - det borde ju gå. Hur får du till såna där roliga gröna gubbar å dom där smajlisarna härovanför? När jag klickar händer inget, dom sätter sej liksom inte på sidan. Ja. Jag ÄR en teknisk katastrof...

• Linsen

Nä det var ingen uttömmande läsning Men du har nu fått mail! Jag tror inte du kan pilla in några gröna gubbar utan att vara plussmedlem men vanliga bilder och sådant ska gå. Klicka bara på inställningar och välj vilka ikoner du vill visa för gäster.

Och här kommer några tecken om du vill göra smajlisar, du skippar bara mellanslagen mellan tecknen:

= : - )
    = ; - )
    = : - D
    = : - (
    = : - o
    = : - p
    = 8 - )
    = : - [
    = : - ?

• klamaj

AHAAA...tackar så mycket. Jorå, det liger et lite brev till dej nu. Vi hörs säkert mer. Det var kul att läsa om dej. Har ju sett en del av dina svar och du är klok som en bok

• FrökenBokmal

Ett litet tips om man har ont om penger eller om man tycker att man kan spendera sina pengar på annat än 5 gravtester.

Ha koll på temperaturen: den är lägre under första halvan av cykeln sjunker lite vid ÄL och höjs sedan ca 0,5 grader under andra halvan. Är man gravid så fortsätter tempen vara hög även efter BIM, sjunker den (till startnivån) så får man mens. När man gör på detta vis så håller man hoppet uppe så långt som tempen är hög och behöver inte testa på BIM-dagen om tempen sjunker. Det är viktigt att alltid ta tempen när man vaknar, vid samma tidpunkt och innan man ens säter foten på golvet...

• klamaj

Okidoki, bokmalen...vilken typ av termometer kan man ha? Har sett på Apotekete bredvid gravtesterna å det andra att det finns tempar. Kanske en sån? Är lite off när det gäller dom gamla kvicksilvertermometrarna som ska stoppas upp i dajmkrysset - inte min melodi, hehe...bättre med såna som man har i munnen eller annat lämpligt ställe.

Ska absolut kolla detta. Thanks!!

• FrökenBokmal

Klamaj du kan prova med ett digitaltermometer och det viktiga är att du alltid tar tempen på samma sätt och vid samma tidpunkt så att du får något att jämföra med!

Svar på tråden lättare för missfall om man e låghormonare??