• TjEjLiGaN

Har ni tips på hur vi kan göra min dotter säker?

Alltså nu vet inte jag om de handlar om osäkerhet men skriver de jag undrar över ialla fall.

Min dotter springer som en svans efter min sambo. Kan stå o titta på henne då hon duschar o ändå frågar hon vad min sambo gör, om min sambo klär om så frågor hon, sitter min sambo o spelar play station frågor hon. Hur gör man? Min sambo tycker de är jobbigt o ha henne springandes efter sig hela tiden. Jag tycker de är jobbigt att hon frågar mig om min sambo. Jag vet inte hela tiden vad min sambo gör, om hon är på balkongen, el i köket o gör kaffe el om hon är i sovrummet o vilar. Min sambo säger till om hon går nånstans. Min dotter har inte nån anledning o vara osäker el ha kontrollen som hon vill ha.

Ta vara på idag, imorrn kan de vara försent!!
  • Svar på tråden Har ni tips på hur vi kan göra min dotter säker?
  • TjEjLiGaN

Är de sant att vi är ensamma om de här??

• mammapåheltid

tycker jag känner igen mig där angående vår mellersta barn (tös) hon ska helst "sitta" i knäet om hon fick. sätter jag mig i soffan så sätter hon sig kloss intill en och sen sitter o tar på en hella tiden. kan bli jobbigt ibland. går jag iväg så hon inte ser mig så frågar hon efter mig... hon vill ha bekräftelse hella tiden. min man tycker att det e jobbigt att titta på och säger till henne att låta mamma vara.

• TjEjLiGaN
    mammapåheltid skrev 2007-03-17 20:54:39 följande:
    tycker jag känner igen mig där angående vår mellersta barn (tös) hon ska helst "sitta" i knäet om hon fick. sätter jag mig i soffan så sätter hon sig kloss intill en och sen sitter o tar på en hella tiden. kan bli jobbigt ibland. går jag iväg så hon inte ser mig så frågar hon efter mig... hon vill ha bekräftelse hella tiden. min man tycker att det e jobbigt att titta på och säger till henne att låta mamma vara.
    Vad tror du de beror på? Hon vill ha bekräftelse för vad? alltså jag fattar inte.
  • mammapåheltid

ja du säg det?? hade jag vetat detta så hade jag gärna delat med mig för jag vet inte. min tös kan säga jag älskar dig mamma många gånger om dagen när hon e hemma. och självklart så säger man likadant tillbax för man älskar ju sin tös o då skiner hon upp o ger en kram o puss. men hur man ska få slut på det här vet jag inte. kan vara att hon inte har "klippt" bandet till sin mamma. min man tror att det e så här. väldigt mammig. e jag inte hemma så e det inget men så fort jag kommer hem så börjar hon...

• Therese33

Jag känner igen det där, nu vet jag inte om det är din biologiska dotter och han som är styvpappa (låter så). Min mans dotter var likadan i början, hon ville ha jättemycket uppmärksamhet från mig som är hennes styvmamma. Jag tror det kan beror på att dom är osäkra på att man verkligen skall tycka om dom, när det är ens biologiska förälder så tar man ju det för givet...

Svar på tråden Har ni tips på hur vi kan göra min dotter säker?