• Ulfino

Fred mäklad mellan Electrolux och Hilton

Vår lilla trygghetsnarkoman har haft stor respekt för vår dammsugare. Det räckte med att ta ut dammsugaren ur garderoben så gallskrek ungen.

Nåja, skam den som ger sig. Har vi klarat av babysim med den panikartade rädsla som Hilton där visade utan att ens ha rört vid vattnet så skall han väl även klara av ett möte med vår dammsugare. Tänkte jag.

Sagt och gjort. Började med att från andra sidan rummet och i pappas trygga famn enbart titta på den där läskiga, röda burken. Ja, Hilton lurar man inte så lätt, han minns ju att den där röda lådan brukar göra både oväsen och suga hårt.

Men faktiskt, nu är Electrolux och Hilton bästa vänner, ja de till och med leker tillsammans, på sina ja olika sätt. Hilton snurrar på maskinen och leker med dess knappar och Eluxen kontrar med att då och då ta ett suggrepp om benen, rumpan eller magen på Hilton.

Det tog inte mer än en timme att mäkla fred och nu kan vi åter ha rent i hemmet igen.

• Svar på tråden Fred mäklad mellan Electrolux och Hilton
  • Lajm

Men din dumma... nu är du ju TVUNGEN att dammsuga igen. Nu kan du ju inte säga "Men Hilton är rädd för dammsugaren så vi måste nog gå till kiosken medans du dammsuger."

Och så har du förstört för oss andra. Botilda tjatar redan "Om Ulfino kan lära Hilton att inte vara rädd så kan du lära Trettondagsprinsessan".

Dumma dig... ;)

• kontirio

Hehe.. en annans har varit i samma sits. Dock upptäckte han att dammsugaren var en ypperlig leksak. Så länge den inte lät.. nu är han snart 2 år och föredrar fortfarande att vara på andra sidan rummet när kontakten är istoppad, men annars går det bra både att riva ut dammsugarpåsen och dra ur kontakten, trycka på knappen så kontakten far in, dra ur kontakten, trycka på knappen så kontakten far in x200000. Billig och bra sysselsättning, har detaljstuderat det och kommit fram till att det finns exakt 11 olika sätt att dra ur kontakten, samt 8 sätt att trycka på knappen så kontakten far in igen.

An nescis, mi fili, quantilla sapientia mundus regatur?
  • Tyrell

Vi har en dammsugare med reglerbar styrka. Oerhört rolig sysselsättning när pappa dammsuger. Öka styrkan till max så att den sugs fast i golvet och dra tillbaks till min så att de allra största tussarna blir kvar. Hjälpa till och störa är numer synonymer.

• oOCarpediemOo

våran dotter har alltid älskat damsugaren hon har tillochmed fått enhelt egen att leka med . (till hundens stora fasa)

• Ulfino

Lajm: Naturligtvis menade jag "dammsugare" som godisbit...

• khrizt

Lajm --> hahaha!

Ulfino --> Ajaj! Min grabb är helt tokig i dammsugaren! Han var också rädd för den när han var mindre men nu får man inte ha den framme utan att han kommer dragandes med den o vill att man ska plugga in kontakten (eller så gör han det själv!). Sen springer han runt och suger och för ett j-la liv!
    Ibland undrar jag varför jag ska lära honom alla dessa dumheter...

Svar på tråden Fred mäklad mellan Electrolux och Hilton