• Python

med bebis i England

Jag och dottern (3,5 månad) ska följa med maken till Cambridge en vecka i början av april. Nu undrar jag om bebiskulturen i England:

Hur ok är det med amning? Om man har amningstopp och en sjal som döljer kan man då amma på offentliga platser? Mer att tänka på kring amning.

Kan man ta med bebis på en inte-jättefin-restaurang (om man går ut ifall hon börjar skrika)?

Är det några andra skillnader som man bör beakta när man har bebis med sig? Vi vill ju inte klampa omkring och ställa till förtret genom att bete oss "opassande"

Är det dessutom någon som har utflyktstips i Cambridgetrakten så tas det tacksamt emot. Maken ska vara på konferens en del dagar och då ska jag roa mig själv, tillsammans med dottern förstås!

• Svar på tråden med bebis i England
  • utlandsmamma

hej

Tycker inte att det är någon skillnad på att amma i Sverige och England. Jag ammar med sjal, fast det är mest för att jag känner att det känns bättre själv.

Jag har aldrig upplevt att man inte får ha med sig spädbarn på en resturant, tycker nog att det är "mera" barnvänligt här än i Sverige.

Jag brukar nämna barnet när jag bokar, i och med att vissa ställen inte får lov att ha barn efter klockan 20.00, detta gäller dock oftast bara pubar. Jag brukar dock nämna barnvagnen när jag bokar så vi får ett större bord eller jag brukar be om ett bord i en hörna så det är lättare att amma.

Kan inte komma på några mera skillnader eller så är det så att jag har bott här för länge så jag inte riktigt vet.....

hoppas att du får en trevlig vecka.
    Känner tyvärr inte till Cambridge

anna

• MRSVi

Jag tycker det är sällsynt med icke-barnvänliga restauranger, o tycker inte heller att du ska behöva gå ut om hon börjar skrika. Jag har aldrig haft problem med att amma offentligt, men om du tycker det är jobbigt kan du hålla utkik efter Boots o Mothercare, de har oftast rum där du kan byta blöja o/eller amma. Mothercare i The Grafton Centre har ett riktigt trivsamt "amningsrum", o dessutom toa (fast det kan bli lite stinkigt frampå eftermiddagen). I år har Mothercare också riktigt fina flickkläder (tycker jag iaf) som du kan handla på vägen ut när bebisen är mätt o nöjd....
    Jag åker mest till Cambridge för att shoppa, vi bor i en mindre stad 45 min därifrån, så kan tyvärr inte komma med några utflykstips, men hoppas ni får trevligt!

• Python

Tusen tack för tips och info!

Fler mottages gärna om någon ligger inne med några

• Skybelle

Ga pa Pizza Express restaurangerna (finns i de flesta stader, finns i Cambridge) om du kanner dig osaker, de har gatt ut med att vara speciellt barn/bebisvanliga.

Svar på tråden med bebis i England