• funnie

positivt

Är gravid efter ett FET. Är i v.9 nu. Ska man verkligen bara sluta med vaggisarna bara så där. Falun säger att det är bara att slut, privata läkaren säjer att jag ska trappa ner. Vad har ni hört???

• Svar på tråden positivt
  • nelly 2007

på sahlgrenska vill de att man trappar ner. Efter ett pos.test 3st i tre dagar,2 i två dagr och 1 i en dag. Skulle du ta dem så länge som i 9 veckor? På SU är det 6v efter positivt.(frågar för jag skulle vilja ta dem lite längre,om det tar sig).
    Grattis!!

• funnie

v.8 egentligen. Hur länge har ni försökt? Är också i 30 årsåldern, vi gifte oss förra sommaren. Vi har gjort 5 misslyckade ivf, men nu har vi gjort ett lyckat FET. Vågar knappt göra något!!

• nelly 2007

Ca 2 år. Nu gör vi vår tredje IVF,har gjort 2 privat innan. Denna gång använder vi menopur som ska ge färre ägg men bättre kvalite,va på VUL idag bara tre med bra storlek så jag vet inte alls hur det kommer att gå. Det är bara att vänta och se ÄP på torsdag..
    Grattis till giftemålet pckså!!

• HoppetKärleken

Ta dem så länge du får, är mitt råd.

Blev gravid på vårt första IVF och fick mf ett och ett halvt dygn efter att jag slutat med vaggitorerna. Sedan tro det eller ej plussade vi igen på vårt första FET, fick se hjärtat i v7 och trodde nu ska det gå denna gången, doktorn sa till mig att jag kunde trappa ner på vaggitorerna och en vecka senare kände jag att det var något som inte stämde åkte in akut en lördag kväll (hade inte blödit kände bara att något var fel) fick göra ett vul och fostret var dött ett ma så jag säger bara ta dem så länge du kan, inte alls säkert att det hade gått vägen för oss ändå men man funderar ju...

Hoppas det går jätte bra för dig kram från mig!

• nelly 2007

Det är så att jag har vagitorier för en hel behandling extra hemma eftersom det inte blev något ET andra gången. Och första IVFn fick jag MF dagen efter jag slutade med dem. Skulle bra gärna vilja ta dem ett par veckor extra om så bara för säkerhets skull..

• funnie

enligt Falun ska kroppen har börjat producera gulkroppshormon själv, några vaggisar hit och dit har ingen betydelse. Har kroppen inte börjat göra det själv blir det ingen graviditet ändå? Känner mig velig. Men Falun har ju bra statistik så jag får väl lita på dem.

Svar på tråden positivt