• Blondybaby

Bonusfamiljen!

Hej!
    Har läst lite om bonusfamiljen här på FL. Har själv en bonus son på 4 år och kan helt ärligt säga att, det var ju ingen dröm som gick i uppfyllelse när jag träffade min sambo och fick reda på att det fanns ett barn från ett tidigare förhållande med i bilden. Dom har sonen varannan vecka, men nånstans på vägen har man fått rannsaka sig själv och fråga sig själv om det är värt det! Om man nu tycker att det är så oerhört jobbigt vill säga. Min sambos son är oerhört pappig och varannan vecka har vi knappt en minut för oss själva då bonus sonen kräver all min sambos uppmärksamhet... Men å andra sidan så är han en underbar krabat och nu så skulle jag aldrig kunna tänka mig att va utan min familj. Jag älskar min sambo över allt annat och vi har det underbart ihop. Livet blev kanske inte som man tänkt sig, men det blir det väl aldrig egentligen! Vill bara säga till alla andra Bonus och bio mammor att ni gör ett suveränt jobb! Ni är guld värda och tro det eller ej men ni gör en enorm skillnad för det lilla barnet, även fast det känns för jävligt ibland. Ingen familj är perfekt, inte ens den biologiska! Kram till alla!

• Svar på tråden Bonusfamiljen!
  • Lisa 74

4 år är verkligen en pappig ålder för en liten kille och det kommer hålla i sig några år till. Min bonus var 5 år då vi träffades och visst, det har inte alltid varit en dans, men det har ju varit mina känslor som spökat. Nu är vi på väg in i åttonde året tillsammans och kärleken till bonusbarnet växer ju för varje dag -precis som för ens biobarn .

• Norrlandstösa

4 år...minns de åren väl
    Min bonusson hade då varit "min" bonus i 2 år då och vi kom varandra nära fort! Kanske för att jag själv har tre småsystrar. Tyckte det var skojigt som tusan med en grabb i familjen.
    Nu har han varit min bonus i 10 år och det fungerar väl fortfarande bra. han börjar ju bli stor och har en egen vilja såklart så visst ryker man ihop ibland men det löser sig alltid. Är som mellan mig och min bioson
    Bråk ibland och många ljusa stunder som gör allt slit värt!

Svar på tråden Bonusfamiljen!