• Snorpan 1

Någon som precis har påbörjat en utredning? Del 2

Hej alla, både gamla och nya ! Här fortsätter vi att följa varandra för att se vad som händer med våra utredningar. Tråden har verkligen varit ett jättestöd för mig med alla som är i samma situation. Det är mycket stöd och pepping här och det känns vansinnigt bra. Just för att det kommer från människor som har samma problem som mig och min sambo. Är det någon av er som precis har börjat en utredning om varför det aldrig blir några barn? Jag och min man har precis varit på vårat första besök. Skulle vara trevligt att "prata" med er som är i samma situation och precis eller nyligen börjat en utredning. Jag har massor av funderingar och tankar som skulle vara skönt att dela med någon som precis är i den fasen jag är i. *kram*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-21 09:08:42:
    Om du klickar på nedanstående länk så kan du läsa alla gamla inlägg i Del 1-tråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m16490355.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 21:57:03:
    Länken nedan för er vidare till del 3 av denna tråd då del 2 går ut imorron (21/6). Välkomna dit !

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m22006734.html

• Svar på tråden Någon som precis har påbörjat en utredning? Del 2
  • Vinter81

Hej

Jag har fått ett litet dilemma på halsen.

Jag och min man har fått erbjudande att åka och hälsa på hans bror och sambo över midsommar vilket ju är trevligt men de bor ca 80mil bort plus att hon är höggravid med deras första barn som ska komma i augusti.

Jag har ju just varit och fått veta att de tror att det är möjligt att börja med IVF till hösten om inte mitt prolaktin värde sätter stopp. Men jag känner mig ändå känslig på denna punkt och tanken att se deras lycka om så bara för 3-4 dagar känns jobbigt.
    Många har fått barn runt oss och det har gått bra men när det gäller min mans bror är det som att det gör extra ont jag vet inte varför?
    Men de vet ingenting om vår kamp ska jag berätta eller vad ska jag göra?

• Ikan

Vinter81: Verkligen jobbigt med sådana situationer Jag vet inte varför det blir en jobbigare situation när vissa är gravida...kanske för att det blir tätt inpå och man känner att man inte kan dra sig undan lika lätt när det blir jobbigt?! Det går inte att undvika att känna sig "misslyckad" ibland, tyvärr..Men jag kan tycka att det går lättare när man väl står inför situationen, det är innan man kommit dit som det känns som mest jobbigt.
    Jag tycker att ni ska berätta om ni känner för det och orkar.
    Jag hoppas att det ordnar sig och att jag var till någon hjälp.

• AMH80

Vinter82: Usch ja, fy vad jobbigt. Jag tror att det kan bli än värre när det är nån i ens familj för det blir då xtra påtagligt, man kan inte riktigt dra sig ur.
    Men jag säger som ikan, det vore nog skönt att berätta, då kan dem nog även förstå varför ni inte vill/orkar prata så mycket om kommande bebis. Bara en tanke i alla fall.
    Hoppas det löser sig på bästa sätt. Kram

• Vinter81

Tack tjejer för era tips
    Tack för länken Mazri

• Skrållis83

AMH80: Lycka till innför morgon dagen, hoppas det går bra nu för er ska hålla mina tummar för er!

• AMH80
    Skrållis83 skrev 2007-06-18 19:34:39 följande:
    AMH80: Lycka till innför morgon dagen, hoppas det går bra nu för er ska hålla mina tummar för er!
    Tack Skrållis! Känns som om att alla tummar och tår i världen behövs. Borde egentligen gå och lägga mig med tanke på att vi ska åka om 6 timmar men jag kan inte bara.
    Hör av mig och berättar hur det gick. Imorgon - domedagen.
  • AMH80

Hej!
    Dessvärre hjälpte inte era tummar och tår! Fanns inga spermier alls idag, inte ens i vävnaden - så det är kört!
    Ev får vi träffa en beteendevetare i förhoppningsvis sept. som ska "bedömma" oss inför donator, sen kö i ytterligare ett halvår, så misnt 9 mån. väntan till kan vi räkna med. Allt känns piss och skit just nu, känns som om att jag kan gråta ihjäl, men till vilken nytta. Det ändrar ju tyvärr inte på det hela.
    L'karen tyckte inte att jag skulle se på det hela under tidsperspektiv utan att jag är på rätt sida 30 strecket. Ja sa jag men min längtan blir ju inte mindre för det - tvärtom.
    Nu ska jag sova en massa, så himla trött.

• Skrållis83

AMH80: Vet inte vad jag ska säga som kan ge dig tröst i den sorg du känner nu. Är så ledsen för din skull. Sänder en massa styrkekramar!! Förstår att du känner dig nere nu och får du känna för att du ska orka samla kraft inför det ni måste gå igenom sen.

Kramar i mängder!!

• Vinter81

AMH80
    Skickar styrekramar och chokladglass.

• AMH80

Hörni tjejer, gud vad ni är goa och söta. Mmm chokladglass, det gillar jag!

Förresten, om 2 dagar stängs ju denna tråden såg jag, snorpan om du hinner in tills dess skapar du en ny eller ska nån annan ta och göra det?!

• Snorpan 1

Hej allihopa !

AMH80: Hoppas det gick bra för er igår!? Massor med stoooora kramar till dig.

Fixar nya fortsättningstråden ikväll självklart !

Kramar till alla här för att ni finns !

• Ikan

AMH80: Fy vad tråkigt Det finns som sagt inget man kan säga som skulle trösta tillräckligt! Jag är riktigt ledsen för er skull!

Svar på tråden Någon som precis har påbörjat en utredning? Del 2