• Nioli

Fler som inte vågar graviditetstesta?

Efter att ha gått igenom 4 mf/ma, 2 inom de sista 9 månaderna. Så vågar jag inte graviditetstesta igen. Var i söndags helt övertygad om att mensen skulle komma som vanligt på måndagen speciellt då jag hade lite bruna flytningar. Men de bruna flytningarna har upphört och jag har börjat känna av brösten.
    Ändå vågar jag inte testa. Vill inte börja oroa mig igen för nya missfall, speciellt med tanke på att vi åker utomlands nästa vecka. Och jag skulle bli grymt besviken om jag nu inte är gravid igen.

Finns det fler som känner lika inför ev. graviditet?

• Svar på tråden Fler som inte vågar graviditetstesta?
  • kiron

Jag kände likadant. Fast jag inte gått igenom mf/ma.
    Min sambo "tvingade" mig att göra det.
    Man vill ju så gärna ha ett +.
    Vi hade tur och fick ett +!
    Är nu gravid i v37!
    Jag önskar dig all lycka till & håller tummarna för ett +

• Nioli

Tack för ditt svar och lycka till! Du har ju snart förlossningen framför dig.

• emlanpemlan

usch, jobbigt att gå igenom så många MF. jag har jättesvårt för att testa mig, vill helst inte... känns bara jobbigt att få en massa minus...

• greta2

Egentligen behöver man inte testa sig alls.  Lev sunt så spelar det ingen roll om det  är + eller inte. (Jag skulle ju förstås ha lite svårt att låta bli och testa i längden!)

Om du inte  testar och är gravid och skulle få mf, ja det är bara en försenad mens.

• jolove

Hej Nioli, jag känner med dig helt klart. Mina tidigare missfall gör att jag skulle vara precis lika glad som rädd för ett plus! Men viljan och hoppet vinner nog över de negativa tankarna tillslut, annars hade jag nog gett upp för länge sedan...
    Hoppas ni får en skön resa, är du gravid har ni något gemensamt att se fram emot, skulle det inte vara så har ni i alla fall en resa med olika spännande upplevelser framför er. Lycka till!

• Nioli

Tog mod till mig idag och testade. Men fick -. Jävla skit kropp som ska hålla på och krångla nu. Och jävla missfall som skall ställa till allt. I och med att vi åker till Egypten på onsdag kommer jag inte till läkare för koll förren 11/4.

• Malleballebuse

Jag borde igentligen köpa aktier i gravtestföretag så många som jag köpt.
    Men inte hjälper det.
    An Fast jag vet hur det är när mensen är 5 sekunder sen så springer man i väg och köper ett. Skyndar sig hem och kissar. Blir ett minus på stickan och 2 minuter senare så kommer den förhatliga mensen. Hoppas att du ändå kan njuta av din semester.
    Och visst är det så att man kan få - fast man gjort testet förtidigt. Har hänt det med.

Svar på tråden Fler som inte vågar graviditetstesta?