• Tonx

Margit Sandemo! Isfolket, Trollrunor m.m

Jag vet att det finns flera trådar om henne, men det är ju mest om Isfolket!
    Tänkte att det kunde vara kul med en litemer ingående tråd där man kan diskutera henne och hennes böcker, vilka man har läst och varför man började m.m.

Jag börjar; Stötte på Margit Sandemo för första gången för 6 år sen, då jag var 15. Då började jag prenumerera på Sagan om Isfolket, och jag kan säga att dom räddade mitt liv då. Jag var en djupt deprimerad tonåring och flydde in i Sandemos värld.
    Då var jag som besatt av Sandemo, numer har det svalnat av rejält, men hon ligger mig ändå närmast hjärtat av alla författare!
    Numer har jag samlat på mig precis alla hennes böcker, jag är fortfarande med i bokklubben och samlar på hennes nyaste serie, Trollrunor.

Margits bibliografi;
    Sagan om Isfolket 47 böcker
    Häxmästaren 15 böcker
    Legenden om Ljusets rike 20 böcker
    De svarta riddarna 12 böcker
    Historien om en fjälldal 3 böcker
    Blåljus 6 böcker
    Trollrunor hittills 7 böcker
    Sandemo-serien 40 böcker
    Fristående hittills 9 böcker

www.boknoje.se kan man läsa om mer och även prenumerera på serierna!

Nova 051008 Bebis BF 071021
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-23 20:49:24:
    Tillägg; Många som läser Sandemo har också läst Bente Pedersens böcker, främst dem om Raija! Eftersom hon nästan alltid dyker upp i Sandemo-diskussioner så kan vi ta med henne också!
    Själv har jag;
    Raija 40 böcker.
    Sara 6 böcker
    Bente-serien 6 böcker
    Huset Arent 21 böcker
    Tre sostrer Hittills 7 norska böcker, 1:a boken på svenska utkommer nu i mars!
    Rekommederar alla serierna!
  • Svar på tråden Margit Sandemo! Isfolket, Trollrunor m.m
  • Kaxmaja

Jag har "bara" läst hennes triologi
    Isfolket
    Häxmästarn
    Ljusets rike

+ några fristående

De e super bra

L + M = Sant
  • Rymdmamma

Isfolket är helt klart det bästa hon skrivit.. tycker ljusets rike kommer tvåa ..

• Tonx
    Rymdmamma skrev 2007-03-23 21:30:47 följande:
    Isfolket är helt klart det bästa hon skrivit.. tycker ljusets rike kommer tvåa ..
    Ja, Isfolket är suverän!
    Tycker också Ljusriket kommer 2:a faktist!
    Kul med nån som gillar den, de flesta brukar tycka att Ljusriket är för flummigt och overkligt.
    Nova 051008 Bebis BF 071021
  • 2bm

Har läst alla av Margit utom Trollrunor. Kanonbra! Även Rajja är bra! Sen har jag sara, man har inte läst dom än...

Svar på tråden Margit Sandemo! Isfolket, Trollrunor m.m