• Mirakel händer

Gör era mor/ farföräldrar skillnad på sina barnbarn?

Min mamma gör stor skillnad på sina barnbarn. Min älsta syster tre flickor är mer värda än min andra systers två flickor och min son.

Värst är det med min son. Hon kan inte fatta att han inte är som andra barn. Att han har ett funktionshinder.

Längtar...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-24 12:11:41:
    En anna tråd som jag strtade för ett tag sedan. Det står lite mera om situationen med min mamma.

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m18580184.html
  • Svar på tråden Gör era mor/ farföräldrar skillnad på sina barnbarn?
  • Mirakel händer

Min mamma var med vid min förlossning med, men inte känns det som det berör henne något. Hon tycker att jag inte ska göra så stor grej av att sonen har ett handikapp. Men det gör jag inte. Vi ser till att hans vardag blir bra så han inte får det jobbigt. Bra skola, men hon gillar det inte.

Längtar...
  • Mirakel händer
    smurfis75 skrev 2007-03-24 12:16:54 följande:
    Det var tråkigt att höra. Jag skulle ha gjort exakt samma sak, en brytning kanske öppnar hennes ögon. Lycka till. Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
    TACK!!!
    Längtar...
  • issabelle

nej, finns bara ett barnbarn

• Leeloo

Nej min mamma och hennes man gör ingen skillnad mellan sina barnbarn. Sambons föräldrar har bara våra barn som barnbarn än så länge och där är det inte heller nån skillnad.

Min farmor däremot gjorde väldigt stor skillnad mellan oss barnbarn.

Jag är inte nöjd med hur jag ser ut, jag är bara för lat för att göra nåt åt det
  • Nimbuz

Ja, sonens farmor har sina 3 favoriter och där är inte min son inräknad

• J E S S

Ja, min mamma har min systers 2 minsta barn som favvisar.
    Min dotter på 7 år fick lite klistermärken när hon fyllde, medans i lördags på min systers dotters kalas fick hon presenter för över 1200 kr. Hon besöker dem varje-varannan månad. Oss besöker hon max 1 gång/år.

Jag försöker inte säga nått för att min dotter inte ska märka nått, men i lördags såg hon ju o blev lessen.

Synn, det är ju mormor som får ett mindre engagerat barnbarn

• Honey1982

Mina föräldrar har bara 1 barnbarn (som är min son).

Sambons föräldrar har 7 barnbarn, snart 8. En del bor nämare dem men de är större 10 - 15 år medans min son och hans ena kusin är 1 år så det är klart att det blir lite skillnad när det gäller barnbarnen.

• Mirakel händer
    J E S S skrev 2007-03-26 09:16:26 följande:
    Ja, min mamma har min systers 2 minsta barn som favvisar.Min dotter på 7 år fick lite klistermärken när hon fyllde, medans i lördags på min systers dotters kalas fick hon presenter för över 1200 kr. Hon besöker dem varje-varannan månad. Oss besöker hon max 1 gång/år. Jag försöker inte säga nått för att min dotter inte ska märka nått, men i lördags såg hon ju o blev lessen.Synn, det är ju mormor som får ett mindre engagerat barnbarn
    Förstår min mamma göra också stor skillnad vid födelsedagar och jul. Förra året fick sonen en plast gubbr för 25 kr på sin födelsedag. Min syster barn fick bla nya mobiler, kläder mm, som kostar mycket mer.

I år har han inte fått ens ett GRATTIS!
    Längtar...
  • Lobos mágicos

Nej, det gör dom inte. Kanske får min dotter lite mer uppmärksamhet, men det är för att hon kräver uppmärksamhet av alla runt om sig. Dom andra barnen är lugnare.

• Wonsan
    Mirakel händer skrev 2007-03-24 12:04:08 följande:

Ok, men jag känner att det min mamma håller på med blir för mycket. Det känns som om jag är ensam om detta.

Du är definitivt inte ensam, vi har samma problem. 

Fast det är grabbens morfar 

• Anonym (AA)

Syrrans barn får mer uppmärksamhet och pengar. Tex fick hennes äldsta 400% mer pengar när hen fyllde 18 än vad vår äldsta fick när hen fyllde samma ålder. Syrran har tidigare släppt kontakten med morsan. själv har jag alltid ställt upp för henne i vått och torrt. När jag vid ett tillfälle uttryckte min besvikelse och oro för att hon medvetet tappar kontakten med mina barn pga hennes särbehandling. Blev hon ledsen och tyckte jag var orättvis mot henne som sa så. Oklart hur man ska hantera en vuxen människa som blundar för sitt beteende.
    Svärföräldrarna för bok på allt och där är det millimeterrättvisa. 

• Anonym (Stor skillnad)

Har 3 barn två 12 och 10 sedan en treåring. Reda som gravid med treåring fick jag höra att mamma inte tänker hjälpa till passa eller hämta på dagis trots att jag aldrig sagt någonting sådant. Mamma träffar gärna de äldre barnen men den yngsta vill hon inte ha hemma hos sig För ens en timme någon helg. Kusiner mina äldre barn alla får komma även för övernattning men min yngsta frågar hon inte ens om att träffa. Min pappa älskar treåring dock och till honom är alla mina barn välkomna och ringer han frågar han alltid om alla tre barn inte endast de äldsta. 

Svar på tråden Gör era mor/ farföräldrar skillnad på sina barnbarn?