• Maskros67

Hur orka vidare som barnlös?

Söker stöd från fler som kämpat och kämpat och inte orkar mer.
    Hoppas att det finns någon mer så att vi kan stötta varandra.

Har gjort 7 påbörjade ivf, varav 5 gått till ruvning. Testade minus idag och är så fruktansvärt ledsen.

Hoppas att jag inte är ensam.

* * * Sista försöket - och det lyckades inte den här gången heller! * * *
  • Svar på tråden Hur orka vidare som barnlös?
  • Maskros67

Pussy, jag har fått zonterapi många gånger men inte i samband med ivf utan för att jag har problem med långvariga blödningar. Men det hjälpte inte ens mot det.
    På nåt sätt så verkar min kropp inte ta till sig olika behandlingar. Har ju gått på mycket akupunktur också, även för att jag är så stel i rygg o nacke. Men det blir inte ett dugg bättre, trots att akupunktören är utbildad i Kina o har hjälpt massor av människor. Både att bli gravida o med andra problem.

Jag bor i Dalarna, men tack för omtanken.

* * * Barnlös - men inte hopplös * *
  • Norrbagge

vill bara ge en varm kram till TS och önska lycka till!
    kram

• flodputte

Vad jobbigt och tungt för er/dig Maskros. Jag har tänkt på dig och undrat hur du har det. /Kram

• Nenah

Hej Maskros, pussycat,Sanna D mfl...
    Känner så väl igen mig i det ni skriver! Ibland känns det som man är ensam i världen om alla dessa tankar o känslor...Varför kan inte jag få uppleva lyckan, att hålla ett eget barn i min famn? Varför ska det vara så svårt för oss och så himla lätt för "alla" andra? Vi som har så mycket kärlek att ge!..
    En del av mig vill ge upp nu och börja leva för nåt annat, men det är så svårt att släppa tanken - hoppet att kanske vi lyckas nästa månad eller nästa eller...Hur länge orkar man?

Kram på er!

• Maskros67

Tack för kramar Norrbagge, Flodputte o Nenah.

Jag försöker ta en dag i taget o hoppas innerst inne ändå på ett mirakel.

Min häst blev jätte-halt så det tog fokus från sorgen ett tag, nu känns det bättre. Inget ont som inte har nåt gott med sig säger man ju

Hon är mycket bättre nu iaf.

Det är tur att det är vår, hade det varit höst nu så hade jag nog deppat ihop fullkomligt!

Kram allihopa!

• Maskros67

Hej,
    nu var det länge sen nån tittade in i den här tråden.

Nu på sommarn är det jobbigare än någonsin med alla bara magar o små barn som ska få bada för första gången ute. Det skär så i hjärtat.
    En FL-kompis som testade plus två dagar innan mitt minus har precis kunnat börja känna fosterrörelser. Är ju jätteglad för hennes skull, men jag skulle ju också varit där!

Försöker mysa vid äl, men det är svårt att få till det alla gånger. Känns så meningslöst, men ändå vill man inte ge upp.

Kram allihopa!

• isisisis

Tänkte bara tala om att ett annat alternativ finns.
    Äggdonation.
    Om äggen är gamla.
    Det är chans på ca 36 % och mer vid ÄD jämfört med ca 5 % vid 40 års ålder med egna ägg.(allt är individuellt förstås).

Det är min sista chans och mitt sista hopp.
    Ska till Riga i Juli.

• HoppetKärleken

Maskros67 känner så med dig och som du skriver dessa barnmagar blir så mycket tydligare nu sommartid med lite kläder på våra kroppar eller som vid stranden knappt några alls. En knäpp tanke som slagit mig är att för bara fem år sedan gick jag runt och tittade på alla andras rumpor för att jämföra med min egen (som jag själv tycker är för stor ) nu det enda jag ser är magar på kvinnor även dem icke gravida kan jag ibland tro att jag skymtar en bäbis mage på.

Vill skicka massor med kramar till dig men svaret vad man gör när man inser att man förblir barnlös vågar jag knappt tänka på. För vår del kan det inte ens bli aktuellt med adoption då jag har en reumatisk sjukdom som gör att inget land trolige skulle godkänna mig....ja va gör vi som blir över med ett hjärta som håller på att spricka av sorg...

• Maskros67

isisis: jo, jag vet, men det kostar ju ca 50 000 och man vet ju inte ens om det fungerar, chansen att det ska lyckas på första försöket känns väldigt avlägsen för mig. De har ju inte sagt att det är något fel på mina ägg, verkar ju mer vara kroppen som inte vill ta emot dem eftersom jag aldrig plussat.

Har du plussat nån gång med egna ägg?

Jättestort lycka till! Du måste rapportera hur det går sen.

• Maskros67

HoppetKärleken: håller ni på med nån behandling nu?

Tycker inte det är klokt om en sjukdom som reumatism skulle få sätta stopp för en adoption! Kan inte låta bli att tänka på alla alkisar o narkomaner som skaffar barn hur som helst.
    Dessutom är man ju två om adoptionen, och om den andra är frisk så borde det väl inte vara några problem?

Vad händer om man drabbas av nån sjukdom eller olycka medan man väntar på sitt adopterade barn? Får man godkännandet tillbakadraget då?
    Eller om det händer nåt när man fått hem det så man hamnar i rullstol? Ska de komma o hämta barnet då?
    Ja, man hör ju själv hur dumt det är, blir så aaarrgggg!

• isisisis

Maskros.
    Ja jag har plussat 2 ggr med egna ägg.MF bägge gångerna.

Äggen blir ju sämre med åldern.Det är ju ett faktum.Likaså MF risken blir väldigt stor.

Det finns undersökningar att göra,om du kanske bildar antikroppar mot äggen,eller är APC-resistent.
    Testet heter TNF-alfa.Går att läsa om i Sleepingbeautys trådar.

Önskar dig iaf stort lycka till i fortsättningen.
    Ville bara tipsa om möjligheten.

Det är en väldig skillnad på oddsen vid ÄD och vanlig IVF när man är över 40.

• isisisis

Det finns ÄD för 38.000.Får man sen ägg över av god kvalitet,så kostar FET försöken bara 5000.

• Maskros67

OK Isisis, tror att chanserna är betydligt större om man plussat med egna ägg. Jag hade väldigt fina ägg enl. läkarna men plussade inte ändå. De har inte varit intresserade av att ta några såna prover på mig, jag har frågat om det, men det var så ytterst ovanligt att man hade nåt sånt påstod de, då skulle man ha andra symptom också. Däremot fick jag testa en antibiotika kur inför sista försöket, bara för att jag tjatade, men det hjälpte inte.

Visst 38000 är ju bättre än 50000, men vi har redan satsat så mycket både ekonomiskt, fysiskt o mentalt, så vi (läs mannen) orkar inte mer, tyvärr.

Håller alla mina tummar för att det ska lyckas för dig! Vem vet, om något år kanske man orkar göra ett nytt försök, man kan ju alltid vinna pengar. Plötsligt händer det *not*

Tack för tipset!

• pussycat

Hej Maskros67!

Kommer du ihåg mig pussycat? Jag skulle tänka på dig när jag såg en maskros så du kan tro jag tänkt mycket på dig utan att veta vem du är. Jag skulle bara upp och hämta något på övervåningen också hamnade man här. Jag förstår att du har en klumpimagendag. Man har ofta sådana dagar. Ta sommaren och ladda dina batterier och se vad hösten har att erbjuda. Har de aldrig gjort assisted hatching på dig? Jag gjorde det sist och trots guldägg osv gjorde det ingen nytta för mig men kanske för dig. Jag har köpt alovera juice som ska öka blodflödet kring livmodern (genomströmningen). Det finns säkert någon annan som kan förklara bättre. Förhör dig mer om att ta testerna. du kan väl ta dem någon annanstans? Hör du mer skriv gärna om det. Jag vet att det inte hjälper att tänka så men du har ju ett helt litet gäng omkring dig med djur, barn och en sambo. Ta hand om dem och dig själv i sommar så ses vi eventuellt på vi som kämpar vidare efter sommaren. Kram på dig

• Maskros67

Hej Pussycat! Jo, jag kommer mycket väl ihåg dig.
    De har gjort AHA alla gånger utom den första

Måste gå hem nu!

Svar på tråden Hur orka vidare som barnlös?