• stin a

Tom fostersäck......

Var in akut på pga svåra sammandragningar och tittade på VUL...väldigt tidigt..endast 6+4..för att se vad som möjligen var på gång....de såg en fostersäck med en litet foster i med ett fint blinkande hjärta...som då var väldigt litet endast ca 3mm...allt såg bra ut ....och så bredvid en tom fostersäck.....ska in nu igen denna vecka som kommer för att följa upp utvecklingen...är det någon mer som varit med om en tom fostersäck och tillbakabildas den och försvinner eller kommer den växa med som en tom säck..jag glömde fråga då jag blev så glad att det hittade ett litet foster då de hade misstankar om att missfall var på gång....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-25 14:24:33:
    Det är FET jag gjort med ett ägg.....

• Svar på tråden Tom fostersäck......
  • Maja8275

Jag gjorde VUL för ca 2½ vecka sen. Såg precis som du, två hinnsäckar, en med en liten vit prick i, och en såg tom ut. Gick dock inte mäta eftersom det var så tidigt. Fick en ny tid (igår) och då såg vi en liten plutt på 13 mm med ett tickande hjärta, och den andra hinnsäcken var borta. Är i v.7+5 idag.
    Tydligen väldigt vanligt att man ser två från början och den ena tillbakabildas. Läkaren som gjorde första VUL:et sa att det är ungefär 1 av 20 som får tvillingar när man har två från början.

Lycka till!

Maja

• stin a

Tack snälla Maja för svaret....ja jag ska ju in igen i veckan så då får vi se om den är på väg att gå tillbaks fostersäcken....jag är i 7+2 idag.....
    Skönt att läsa att du har varit med om det.....
    Stor lycka till själv med graviditeten....
    Kram!

• krabbelur

Satte man in två ägg, eller är det ett som har delat sig? Lycka till så jättemycket! Är själv i ett påfrestande ruvarstadie och har blivit lite fl-beroende...

• stin a

Krabbelur...de satte in ett ägg...lycka till med ruvandet

Svar på tråden Tom fostersäck......