Jag är Bonus. Mår sämst av detta. Långt.
Hej! Träffade min pojkvän för lite mer än ett år sen. Han har en son på 3 år som är här hos oss ibland. I början gick det väl bra för mig. Tänkte inte så mycket på det. När han hade sin son så var jag mest hos vänner eller for runt och gjorde andra saker för vi hade inte fått in det här "stadiga" mellan oss då och vi bodde inte ihop. Nu bor vi ihop sen långt tillbaka och tidigare så hade han sonen varannan vecka. Det blev mer och mer jobbigt för mig. Sonen tar upp all tid, förhållandet och humöret tryter hos oss båda då sonen skriker, gnäller mycket och är allmänt bortskämd från sin mammas sida. T.ex får han inte massa kakor och glass hela tiden så blir han helt hysterisk och gallskriker i 20 min. Och framförallt svartsjukan från mig kommer med stora steg. När jag tittar på pojken ser jag bara hans ex och jag kan som inte ta in honom i "mitt" liv. Började gå på antidepressiva p.g.a allt och sen ville jag helt plötsligt ha ett eget barn med min kille för jag tänkte att jag mer skulle "komma in" i familjelivet och kanske acceptera saken bättre om vi hade en egen "lycka" också. Min pojkvän vill då inte ha barn just då/nu för att han redan har 3 sen tidigare. Blev iaf. gravid och jag blir väl lycklig(och lite rädd) men märker att han inte vill ha barn och att han inte engagerar sig i att jag blivit gravid osv. så vi tar bort det. Jag tänker att jag inte vill ha barn med någon som inte känner samma lycka och engagemang som mig. Han skulle utan problem sterilisera sig om det inte var för att jag kanske vill ha barn "om några år". Nåja. Nu har vi haft hans son i lite mer än en vecka här. Jag har inte velat vara hemma. Känns nästan som jag har velat lämna honom pga att han har barn men samtidigt så vet jag att jag kommer att ångra mig eftersom jag mår så fruktansvärt bra tillsammans med honom överhuvudtaget och då han är barnledig. Jag känner påtagliga gånger att jag inte kommer palla detta. Har tagit upp att jag tycker att allt känns jobbigt men såklart "du visste ju att jag hade barn sen tidigare".. och visst, det gjorde jag. Men jag hade inte väntat mig att jag skulle reagera så starkt som jag gör. Mår fruktansvärt dåligt över att jag känner såhär. Kan kännas ibland att jag nästan känner hat över min styvson och blir bara irriterad så fort han gnäller över det minsta och då slutar det med att jag drar ut och är borta hela dagen så jag ska slippa känna mig arg. Sen känns det som att jag vill "bestraffa" min sambo då han har sitt barn genom att t.ex fara ut och festa och göra saker som inte han kan osv. Bara för att omedvetet göra honom illa/bestraffa honom på något konstigt sätt. Det gär är sjukt beteende, jag vet! Har ju aldrig varit elak mot styvsonen eller så.. det skulle aldrig falla mig in. Men vad ska jag göra som får det hela att kännas lättare? Jag har varit till psykolog osv.
och ja. Jag är ärlig. Och detta är inte roligt på något sätt för mig och det tar emot att ens skriva det, men jag behöver råd. Så någon som förstår, hur gjorde ni och hur "slutade" det?