• coco brun

Kan VUL vara skadligt, nackdel att göra flera?

Ska göra en VUL V 8, men känner nästan för att ÄVEN boka en tid redan denna veckan, vecka 7, då jag känner mig helt deppig av all oro..Är det dumt att göra flera VUL, finns det någon nackdel?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Kan VUL vara skadligt, nackdel att göra flera?
  • sheeba

Förstår att dte är jobbigt att vänta men kan du så gör det.
    Tror inte annars det är så farligt jag gjorde 2 vul och ett antal UL under den sista graviditeten.
    Men det kan ju vara så att fostret är yngre än vad du tror och säger vi att du är i v 6 så kanske det inte syns.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Babyboom82

coco brun: Jag känner mig oxå super nervös, ska på mitt första vul den 11/4 och då är jag i vecka 8. Pratade med kliniken och de sa att det är ingen idé att man gör vul:et för tidigt för då går det inte att se så mycket. Hon tyckte att jag skulle försöka att koppla av och njuta för jag är ju trots allt gravid. Det blir ju inte bättre av att man går och oroar sig. Men jag vet att det är svårt för jag är oxå super nojig och livrädd att nåt ska gå snett. Kram

Hoppas på Bebis 2007
  • Mussebus

Jag har gjort VUL i v 6, 8, 11 och ska göra ultraljud varannan vecka ändå fram till förlossning. Min läkare säger att små kort ultraljud är inte farligare än att lyssna på radio. Däremot är det en kostnads fråga därför många läkare inte vill göra det i onödan.

• coco brun

Kostnadsfråga för dig eller för dem? Vad tar de normalt för ett VUL?
    Tack för era svar! Får se om jag orkar vänta..är extra nojjig då både min syster och min mor haft utomkvedskap.

• Mussebus

För sjukhuset givetvis. Jag går inom landstinget och då går ju allt på högkostndsskyddet.

Svar på tråden Kan VUL vara skadligt, nackdel att göra flera?