• Fiffis

Ska skriva en lapp med vad jag vill ha sagt och framfört till biomamman, men hur?

Min man ska ha som ett litet "möte" med sitt ex och min mans pappa i morgon för att diskutera barnen.
    Som ni kanske fattar så funkar det inte så jätte bra.
    I går sa min man att jag skulle skriva en lapp med vad jag ville ha framfört till exet, men jag vet för sjutton inte hur jag ska skriva.
    Jag hade hellre sett att vi hade ett möte där alla parter är med det vill säga att jag och exets nya också är med, men det skulle få bli vid ett annat tillfälle.
    Grejen är den att hon tar allt jag tycker och tänker på fel sätt så om jag skriver en lapp så kommer hon vända allt till negativt. Åhhh vad jobbigt men jag vill ju säga så mycket till henne..........
    Aja fick väl inte ut så mycket av det här men jag ville bara skriva...

• Svar på tråden Ska skriva en lapp med vad jag vill ha sagt och framfört till biomamman, men hur?
  • Rymdmamma

kan inte du och din man prata igenom det innan så ni är överens om vad som är problemet.. så kan han ju berätta det istället som att det är vad han tycker? så blir det enklare.

• Therese33

Tycker också att du och din man skall prata igenom det grundligt, lämna inte med en lapp, det blir bara negativt! Tala om för din man hur du upplever situationen och hur du/ni vill ha det, så får han prata för er tillsammans då ni är en ny familj.

• Fiffis

JO alltså det är klart vi ska prata om det, men han ska ha lappen lite som ett stöd annars kommer han glömma hälften av vad vi pratade om innan han åkte. Jag tänker ju självklart inte skriva en lapp som han bara tänker lämna till henne.

• JennieL

kan ni inte prata om det å så skriver HAN lappen?
    Med de stödorden som han behöver för att kunna framföra allt...

• Fiffis
    JennieL skrev 2007-03-28 12:42:53 följande:
    kan ni inte prata om det å så skriver HAN lappen?Med de stödorden som han behöver för att kunna framföra allt...
    Men vi sitter tillsammans ju så han säger vad jag ska skriva! Jag skriver alltid då han inte vill för han skriver som en kratta!
Svar på tråden Ska skriva en lapp med vad jag vill ha sagt och framfört till biomamman, men hur?