Ni som fick sent mf/ma, såg ni fostret leva innan?
Ja som frågan lydet i rubriken.Med sent mf/ma menar jag efter v12. När, i vilken vecka, såg ni fostret leva och när dog det eller stöttes ut?
Ja som frågan lydet i rubriken.Med sent mf/ma menar jag efter v12. När, i vilken vecka, såg ni fostret leva och när dog det eller stöttes ut?
Det undrar jag oxå?
Jag har haft två Ma i v 16,såg båda i v 14 på Nupptesterna!!! Troligtvis så har hjärtat slutat slå runt v 15....
Jag fick hjälp att få ut båda fostrena,dom kom inte i gång av sig självt!!!
jag fick MA i v 13, såg hjärtat slå i v8, slutade antagligen att slå i v 10..
Jag fick mf i v 20. Kände fosterrörelser o såg honom på ul bara ngr timmar innan han kom ut. Hade haft blödningar då sen v 5 o ingen kunde förklara varför. Var inlagd i omgångar o just denna dag var jag på sjukhuset. Allt såg bra ut med lillen förutom att jag blödde då. Rätt vad det var så gick vattnet..o på bara ngr minuter var han ute..
oj vad hemskt det är att man ska behöva gå igenom sånt. Jag är jätte orolig och är i v12. Såg fostret i v10+0 och det såg fin fint ut. Vill lixom få nån sorts bekräftelse på att allt står rätt till i magen.Men det känns inte som jag kan springa å göra ul varannan dag, det är ju sjukt! Ska på NUPP i nästa vecka så jag väntar snällt på min inbokade tid men det är inte lätt...NERVÖS!!!
Såg hjärtat ticka i v 9 och fick ma i v14(bebben hade dött i v11). Är nu gravid och hoppas att det går bättre denna gång!
LYcka till själv!!!
mf v16 sett han röra sig och hjärtat slå en vecka innan
Fick ma konstaterat i v. 12 och såg hjärtat slå i v. 10. Storleken var densamma som vid ul så det måste ha dött ganska så omgående efter det. Skrapades efter det upptäcktes.
alla tre gångerna!!
fick konstaterat ma i v12+0 o det måste ha dött runt v10+2 enligt storleken. var på kontroll i v9+4 o såg både hjärtat slå o bebisen röra sig. blev skrapad förra onsdagen.
Nej fy vilka ledsamma berättelser ! Hur KLARAR man sådant ?!
Jag har "bara" haft tidigare mf och är i det närmaste färdig att hoppa från ett stup.
Alla trillingarna levde i v.16 när fostervattnet för den nedersta gick. Vi fick se deras hjärtslag på ul och sen var det bara att vänta.. De dog nog under själva utdrivningen under de följande timmarna.
Tagetes66: Man klarar det inte särskilt bra, men livet fortsätter ändå på nåt konstigt sätt. Kärleken vinner, fast det inte känns så alla stunder. Allt har sin tid.