• Nyfiken gul

Hjälp - urringad i ryggen - vad gör man med BH:n då????

Har en skitsnygg byxdress som jag tänkte använda till helgen...

Problemet är BH:n....

Jag har STOOR byst och kan under inga omständigheter gå utan bh ens en kort stund = diskbråck och ryggskott....  samt att brösten hänger nere i knävecken = inte snyggt alls...

Men hur gör jag nu? - Byxdressen är urringad i ryggen och framtill ungefär som ett korsettliv = mycket bar hud...

framtill går det att ha bh på sig - den syns inte alls framifrån - men bakifrån syns både axelband o bh-band....  det ser för jävligt ut....

Har ingen bild på hur det ser ut men tänk er Halterneck med korsettliv-liknande ifram och djup urringning i bak - nästan ner på halva ryggen...

• Svar på tråden Hjälp - urringad i ryggen - vad gör man med BH:n då????
  • LillaÄrtan

Sån bröst-tejp, som man köper till att hålla fast brösten under vissa kläder är SKIT!
    Iallafall om man har stora... För mig höll det då inte alls, har DD-kupa.
    Bara säga så du vet

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071026 ~
  • Nyfiken gul
    LillaÄrtan skrev 2007-03-30 23:25:44 följande:
    Sån bröst-tejp, som man köper till att hålla fast brösten under vissa kläder är SKIT! Iallafall om man har stora... För mig höll det då inte alls, har DD-kupa.Bara säga så du vet ~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071026 ~
    jag vet - har provat under en festklänning - det höll typ 4 min.. när jag sen blev lite svettig o började röra på mig typ dansa så var det kört.... när kvällen var slut hittade jag tejpen på magen....
  • Minna07

Vad jobbigt... Tror dessvärre att det kan vara lite svårt. Alltid är det nått problem när man verkligen hittat ett underbar klänning osv..

• Nyfiken gul

jag tror många såna här bröst-uppfinningar är till för dom med mindre bröst som håller sig på sin plats och inte hänger....  Jag menar hallå... försök tejpa upp ett par E-kupor.... gissa hur det känns o hur det ser ut?
    O en bh utan bh-band... bara en med liten/ingen byst klarar av att hålla den på plats.. Kom igen när man blir sjösjuk av sina egna gungande bröst... snacka om dubbla byglar och 6 spännen i ryggen för att hålla dom i schack...  har ni sett en kamel nån gång så förstår ni...

Minna07 skrev 2007-03-31 00:57:34 följande:
    Vad jobbigt... Tror dessvärre att det kan vara lite svårt. Alltid är det nått problem när man verkligen hittat ett underbar klänning osv..
  • tahira

Min svärmor har väldigt stora bröst. När hon skulle ha fest förra helgen så köpte hon en axelbandslös BH med låg rygg som var nästan helt i silikon, sen SYDDE hon fast den med några stygn i klänningen så att den skulle hålla si på plats. Något för dig kanske?

Sen måste jag bara påpeka, det finns kläder som är absolut snyggast på människor med stora bröst och sen så finns det kläder som är snyggast på de med små bröst. Det gäller att hitta de man själv passar bäst i och kan bära upp.

If you can't be good, be careful
  • Fru Höstlöv

Rekommenderar verkligen sånna där förlängningsband som man sätter på sin vanliga BH och sen går runt magen istället. (som på bilden i det första inlägget)
    (Mina köpte jag på H&M och kostade inte många kronor)

Det hade jag på mitt bröllop och så länge urringningen inte är lägre än min klänning så borde det ju fungera perfekt. Slipper du köpa en ny dyr BH eller ha sönder en som du har.
    6.JPG

Fru Höstlöv, fd Höstlövet.
  • Polysperma

silvertejp göööööööööör satan så ont att ta bort även med barnolja.... aj aj aj aj.

tahira skrev 2007-03-31 10:06:48 följande:
    Min svärmor har väldigt stora bröst. När hon skulle ha fest förra helgen så köpte hon en axelbandslös BH med låg rygg som var nästan helt i silikon, sen SYDDE hon fast den med några stygn i klänningen så att den skulle hålla si på plats. Något för dig kanske?Sen måste jag bara påpeka, det finns kläder som är absolut snyggast på människor med stora bröst och sen så finns det kläder som är snyggast på de med små bröst. Det gäller att hitta de man själv passar bäst i och kan bära upp. If you can't be good, be careful

kan å kan bära upp, är ju BHarnas fel att man inte kan ju

byxdressar av den typen är ju snyggast på en med bröst fast dom kanske är gjorda för silikonbröst för tydligen kan dom inte samarbeta med bh tillverkarna
    samma sak med halterneck, dom är snyggast på de med bröst men görs det bhar så vi kan ha dom? nöööpp

*Även den bästa mamma kan fela //nanne*
  • Sussie77

Nu har jag inte läst alla svaren så jag vet inte om någon redan tipsat dig om det, men det finns bh:ar som man kan använda om det är öppet i ryggen.
    Det är ett band som fästs i bh´n och den drar ner bandet i ryggen så att den inte syns om det är öppet i ryggen.
    Vet inte om dom heter något speciellt, men gå till en butik som säljer bh:ar och berätta om ditt problem, dom kommer hitta rätt bh åt dig..

• Trileia

På twilfit har jag handlat förlängningsband. Man fäster dem i knäppningen liksom och sen drar man dem runt magen.
    Skitsvårt att förklara, men det syntes i alla fall inte under mitt linne som jag hade då.
    Såg ut ungefär som den första länken till la redoute.

• Trileia

Då kan du dessutom använda en behå som du redan har. Fråga på butiken om du inte kan få prova, ta med dig de kläder du ska ha så kan du ju se hur det ser ut.

• vattenkanna

Nån kanske redan har skrivit det men testa att tejpa upp brösten med sån där tejp som ser ut som plåster. Går att köpa på apoteket.
    Jag tejpade mina bröst med sån tejp på nyårsafton och det blev väldigt lyckat. Klistret på tejpen är effektivt så den sitter fast på huden även om man blir svettig. Kan tänka mej att detta är ett skönare alternativ till silvertejp. det kan tyvärr nog göra lite ont att ta bort den.(jag hade druckit en hel del alkohol när jag drog bort tejpen från mina bröst och det kändes så att säga men "vill man vara fin får man lida pin" som det så fint heter.)

• blondinbella

Hej! Ett litet tips från min sida är Bye Bra perfect cleavage tape. Man kan använda den i alla situationer och den är gjord av medicinsk tejp av 3M!! 
    byebra.com/

Svar på tråden Hjälp - urringad i ryggen - vad gör man med BH:n då????