• ledsen79

äntligen gravid via ivf/fet

Hej alla som äntligen fått sitt + på stickan:)
    Själv fick jag ett + den 30/3 -07. Fattar det inte.
    Skulle vara kul om vi är ett par stycken som följs åt.
    Skriv med er på listan så kan vi alla hålla koll på varandra...

Kramar

• Svar på tråden äntligen gravid via ivf/fet
  • sira

Elias Emil: Tack, jag hoppas det..men vi gjorde ett långtidsodlat försök. Har ni gjort långtidsodlat? Dag 11 vid ett 2 dagars odlat embyo är inte heller så konstigt att det blir negativt. Vi får hoppas att vi båda får plussa!

• sira

Elias Emil: attans..men vi hoppas att det var för tidigt iallafall!!

• Whoolet

Har haft halsbränna lite från och till sedan ruvardag 7 ungefär. Men det har gått i vågor, nu efter 6 fulla veckor tycker jag det börjar bli värre, nu håller det liksom i sig hela dagen.

Ni som ruvar, lycka till och ge inte upp hoppet.

• Emke

Whoolet: Det är många som skrivit att det kommit just efter 6-7 veckor så då vet man väl vad man har att se fram emot eventuellt om en vecka

• Dianthus

Emke: Alla måste ju inte må illa och få halsbränna...

Har hört att man får lyssna på hjärtljuden vid inskrivningen. Längtar dit! Ska bli skönt att höra att (om) allt är ok! Visst är man nojig. Detta känns ju nästan för bra för att vara sant, och känner man lite mindre en dag så blir i alla fall jag lite orolig. Idag kommer nog mina böcker som jag har beställt, bla Lennart Nilssons Ett barn blir till. Ska bli sååå roligt att bläddra!

Kram på er allihopa!

• Whoolet

Dianthus: Den boken är fantastisk, har den själv här hemma.

• s v e a

sira - det kanske var lite tidigt, förlåt mig... men det är ju så spännande och svårt att hålla sig!!! Men det blir nog plus om några dagar!!!

Idag har jag mått som sämst. Spyr hela tiden. Hade otur att ta en buss som stank illa i morses, efter det bestämde jag mig för att ta en taxi. Tror att chauffören hade kissat på sig, och jag spydde nästan i hans bil...
    Men jag känner inte av halsbränna alls.. som tur är!

Men jag har kommit på att mina bröst är mindre och inte ömma längre... Fast det är rätt skönt, och jag oroade mig så mycket under ruvartiden, och mådde inte alls bra pga av det, så nu har jag bestämt mig för att sluta tänka så mycket. Och jag mår mycket bättre!!

kram alla

• Elias Emil

Lycka till nu alla med era graviditeter, snart får ni era efterlängtade babysar. Jag får ta nya tag.

• susanne78

Oj, vad lugnt det är här inne..

• Emke

susanne78: Ja håller med Det får vi göra något åt Hur mår du?

Log precis för mig själv när jag läste i inläggen lite längre upp att Whoolet skrev att hennes illamående höll i sig hela dagarna from efter 6 hela veckor. Jag har idag gått sex hela veckor och illamåendet håller minst sagt i sig hela dagarna. Jag har tack och lov inte kräkts ännu men det känns som om det är på väg hela tiden... Fy tänk om man börjar med det, hur ska man våga gå till jobbet då?! Skönt, då blir det en anledning att stanna hemma

• Dianthus

Hoppar av listan, även om jag fortfarande är gravid. Är inte så aktiv på FL just nu. Önskar er alla LYCKA TILL!!

susanne78: testade 21/3-07 / UL 12/4
    svea testade BF 7/12 nästa VUL 3/5
    AnnieS: testade 30/3-07 / UL 23/4
    malin2006: testade 27/3 / UL 24/4
    Kimshi: testade 24/2 / UL 30/5 / BF 28/10
    Muminlina: testade 14/4 / UL 2/5
    Hästmänniska:testade 17/4 UL 8/5
    Nueva: testade 12/4, UL 9/5
    LillaDraken: testade 26/3 (undra om jag inte redan har varit på ul=vul?) BF 27/11
    Whoolet: testade plus 13/4, VUL 2/5
    Emke: testade + 16/4 UL 10/5
    Solaré: testade 8/4, VUL 4/5

• susanne78

Emke: Jag mår toppen. Jag kan verkligen njuta av graviditeten. Kunde inte det förra gången pga illamåendet. Är bara jättetrött på eftermiddagen. Avundas inte er som mår illa.

• Whoolet

Hej på er!

Är det någon mer än jag som tycker att det spänner över njurarna?

• susanne78

Whoolet. Nej har aldrig känt det så. Har du frågat bm om det?

• Hästmänniska

Idag har vi varit och tittat på hjärtat. Det tickade så fint och vi fick även en bild på klumpen. Inte för att man ser vad det är ännu, men man har iallafall ett bevis man kan ta fram och titta på när man inte tror att det är sant...*LYCKLIG*

• susanne78

Hästmänniska: ja visst är det härligt. Jag har mitt uppsatt på kylskåpet så jag påminns om att allt var bra hela tiden.

Svar på tråden äntligen gravid via ivf/fet