• Moname

Någon som haft "fel" känsla under ruvning men ändå varit gravid?

En lite fråga som kanske kan få rätsida på mina tankar. Har ett misslyckat ICSI bakom oss och är nu ruvare för andra gången med 2 återförda blastocyster. Redan nu, på ruvardag 2 har jag en känsla av att det inte gått vägen, vill ju inte känna det redan nu!! Har tidigare varit gravid men fick då tidigt MF. Då kände jag så tydligt att jag var gravid, väntade t.o. m med grav test eftersom ajg var så säker!!!
    Vad tror ni, är det redan kört eller kan jag ha heeeelt fel!!!??? Har lite molvärk fram och tillbaka men det hade jag även innan ET.

Snälla hjälp mig!!

• Svar på tråden Någon som haft "fel" känsla under ruvning men ändå varit gravid?
  • Funderaren

Jag kände "fel" genom hela min ivf. Varför skulle det lyckas på mig liksom. Men lyckades gjorde det trots i stort sett bara negativa tankar. Imorgon blir han 6 månader

Kram och jätte-lycka till

• cornelia2

Jag kände absolut ingenting under ruvningen. Jag tog tom ett test på dag 14 som var negativt. Trots det gick det vägen är nu i v.7+6 Jag kände inte av något alls innan v.6.

Håller tummarna för dig

• Moname

Men har ni heller aldrig haft en "känsla, typ intuition" om att det gått bra när ni varit gravida? Jag vet, superflummigt, men det är ju för att jag så förbaskat mycket vill att min intuition nu ska vara totalt fel!!! =0)

• cornelia2

Första gången vi gjorde ET så var jag övertygad om att det skulle fungera vilket det inte gjorde, den här gången försökte jag att inte tänka så mycket på om det var något eller inte, vet inte om det kan vara till hjälp.

• LillaDrake

Jag var toksäker på att det gått åt h-vete. Så när jag fick lite färg i trosorna så tänkte jag fan också och så delade jag och min sambo på en flaska vin för att trösta oss. (så ja nu har jag erkänt det också) Det var som tur var så tidigt att ägget precis måste fäst och inte börjat ta upp "näring" från mig än.

Men sen, typ två dagar senare blåste jag upp som värsta luftballongen (överstimulerad dock ej av vinet) och nu är det 9 dagar sedan tesdagen då jag också testade

Så ge inte upp!! Humöret och hormonerna är i total gungning så det är alltid svårt att veta vad som är vad och det finns ju inget hur det ska kännas.
    Så som jag brukar säga, njut av att ruva tills motsatsen har bevisats (vilket förhoppningsvis avbsolut inte blir fallet). Lycka till nu!!!!!

• Moname

SKÖNT!!! Jo, det är verkligen till stor hjälp, om du bara visste. Det är ett sånt virrvarr av känslor, tankar, molvärk ,bruna flytningar (vilket jag inte skulle oroa mig för så här tidigt enligt läkaren då han så att ett utav stickhålen från ÄP blivit lite irriterat så det är därifrån). Var nyss hos en vän som var grymt övertygad av att det skulle gå vägen den här gången så jag får väl försöka lyssna till det istället. Men det är ju så svårt när man inte vet och inget kan göra!! TÅLAMOD!!! =0) Tack för era lugnande rader!!

• Moname

Haha, TACK Lilldrake, läste ditt inlägg precis efter jag skrivit det förra, är så tacksam för att ni är flera som bevisat att ens "känsla och tro" kan vara fel!!!! TACK!!!

Svar på tråden Någon som haft "fel" känsla under ruvning men ändå varit gravid?