• perpa

pergotime

Jag vet nog redan svaret på denna fråga, men ändå. Har försökt få barn i ett år nu, med ett mf. Fick men idag så allt känns rätt hopplöst. Min kompis började med pergo och blev grvid direkt. Nu har hon en kur kvar. Är jag helt dum i huvudet om jag tar hennes tabletter utan att ha fåttdem av läkaren? Det är jag va? Hör det själv.....

• Svar på tråden pergotime
  • Joboli

Jag känner igen din frustration över att inte bli gravid.. Men snälla ta inte din väns medicin. Pergo ska noga följas upp med VUL varje månad.
    visst finns det dem som köper direkt från USA och äter utan att någon läkare godkänt det, men jag rekomenderar inte det.
    Du kanske inte ens har samma fel som din kompis?!..
    jag tycker du ska vända dig till din KK och be om en fertilitetsutredning om du inte redan gjort det. Tänk på att pergo är starka grejer och inget man knaprar för skojs skull. jag har själv ätit 7 kurer så jag vet.
    Lycka till

Det omöjliga tar bara lite längre tid
  • Resande

Som du själv sa så är det precis lika idiotiskt som det låter Det bästa är om ni bokar en tid för fertilitetsutredning. Med pergo så riskerar du bl a att få cystor och om du inte blivit undersökt så vet du inte om du redan har det. Skulle det finnas andra problem så kan du även riskera att ni aldrig blir med barn så gör inget dumt utan boka tid till en utredning istället. Förhoppningvis är allt bra med er men för att du ska slippa fundera över det så påbörja utredning istället. 

Nu måste det vara vår tur...
  • Wednesday85

det är inte alla som blir gravida direkt bara för att man äter pergotime, jag har ätit i två omgångar nu, men det är fortfarande ingen bebis på gång..

och dessutom kan det vara jättefarligt att ta någon annans mediciner, men det vet du väl antagligen.

du har ju rätt till en utredning när ni har försökt så länge, så jag tycker att du ska ringa gyn.

• kattis29

hallåj =)
    jag åt pergotime förra månaden å blev jättesjuk å inlagd på sjukhuset.jag åt dom i 5dagar å lägsta dosen å jag har egna ägglossningar.jag har haft å har svettningar,illamående hela tiden,svullen å uppblåst i magen+gaser,å vätska i buken - därav inlagd på sjukhus.förra månaden hade jag 3st STORA äggblåsor å denna månad har jag 7st äggblåsor fast jag inte ens åtit pergotime denna månad..ONT är bara förnamnet på det helsike jag har haft dessa 2 månader pga pergotime.ätit smärtstillande i 1,5 månad nu å det blir inte mindre ont.

se upp med vad ni stoppar i er..
    vi ska på IVFmöte imorn =)
    ha det gott å hör gärna av dig =)
    mvh/kattis

Svar på tråden pergotime