• 0Smurfis0

En ovanlig känsla?? Eller fler??

Har ni som varit gravida känt det i magen?? Alltså jag har känt en rent fysiskt känsla i livmodertrakten, fast åt vänster sida. Det känns som en liten boll ligger där. Att ett område är lite svullet, ja att det är något där. När jag rör magen typ sträcker på mig så drar det lite i samma område.  Har någon mer känt det här?? Enda gången jag har känt detta är när jag varit gravid. Och det har alltså börjat kännas på en gång, tidigt i v 5.

Hoppas jag snart får känna det igen!!!

..::**~Nu SKA vi bli föräldrar~**::..
  • Svar på tråden En ovanlig känsla?? Eller fler??
  • C r e d o

Jag har också kännt så, och det beror på att så fort man blir gravid så ökar blodmängden i magen, runt och i livmodern. Så den mage man tror att man fått i vecka 10 eller så är bara blod och vatten som oftast försvinner för att sedan komma tillbaka lite senare.

• Bling1975

Jepp, på höger sida känns det mycket mer...tror lilla Lilo hänger där Skrattande

Stitch älskar sin Lilo
  • Lussekatten87

hej...jag är på bim+5 och det känns allt som oftast som att någonting trycker på min urinblåsa.....känns lite underligt..

Bim 8/4
  • allaminaliv

Jag kände att det drog och spände och malde mycket på höger sida, både fram och bak. En molvärk jag aldrig känt förut. Så ibland var jag tvungen att luta mig bakåt åt motsatt håll.

Denna molvärk kom innan jag testat plus.

• 0Smurfis0

Jag känner som sagt på vänster sida, och detta kände jag 2 dagar efter ET och hänger i än, efter jag testat +,så jag kände verkligen direkt att jag var gravid..

..::**~Nu SKA vi bli föräldrar~**::..
  • Hästmänniska

Grodan, varför får jag inte komma in på din sida? Nyfiken på hur det gått ju...

Svar på tråden En ovanlig känsla?? Eller fler??