• Moname

Någon som haft bruna flytningar under ruvning men ändå varit gravid?

Skulle vara jättetacksam om någon kunde hjälpa mig. Hade ÄP tisdag 27/3 och ET måndag 2/4. På morgonen vid ET kom rikligt med brunt, och jag vart så klart orolig men vid ET sa läkaren att det var lugnt då det var irriterat vid sticken efter ÄP. Har nu haft lite brunt till och från hela tiden, vilket han sa att man kunde ha, men jag blir ju så förbaskat orolig. Någon som har haft liknande men ändå varit gravid?
    I övrigt har jag molande mensvärk som kommer och går, "drag" vid ljumskarna, samt att brösten ömmat lite, men avtagit... Fasiken vad jag vill vara gravid, är ju så orolig för dessa flytningar...

• Svar på tråden Någon som haft bruna flytningar under ruvning men ändå varit gravid?
  • Flindran

Jag hade som du, bruna flytningar och molande mensvärk, men jag plussade, är i vecka 23 nu

• Fama123

Moname: Jorå jag hade som du. Blödde/rosa/bruna flytningar från ÄP till ET, när vi stoppade in ägget såg läkaren att det var ett litet koagel från blödningen vid ÄP som störde. han tog bort det mesta men småblödde ändå några dagar till, litegrann färgat bara. Och på ruvardag 6 blödde jag först färskt blod och sedan brunt i 2 dagar till, helt säker på att mensen kom igång. Fast på ruvardag 13 testade jag plus!(och på officiella testdagen som var ruvardag 14) Så jorå, tydligen kan man småblöda (och rätt-så-mycketblöda) och det har gått vägen. Kan tillägga att jag hade så pass med "mensvärk" 2-3 dagar innan testet att jag plockade fram värmekudden och hade på magen när jag skulle sova. Hoppas det går bra för dig!

• Moname

Suck... har haft "uppehåll" på mina flytningar några dagar, men i morse, på ruvardag 9 (testdag 12) kom det rejält igen, samt att jag haft ihållande värk runt äggstockarna i 2 dagar, lite som mensvärk, så det känns så tröstlöst och hopplöst just nu, känns precis som att mensen är på G men att det för tillfället bara är progget som håller den på avstånd... Hoppas hoppas för allt i världen att jag har så förbaskat fel och att det ändå visar positivt på lördag!!! Tänk om ett utav de två blastocysterna ändå har klarat sig...
    Men jäklar vad jag tycker det här är jobbet, bröt ihop totalt i morse, igen...

• Bispan

Tänk på att "mensvärk" lika gärna kan vara ett tecken på graviditet!!

Jag hade inte riktigt som du haft.. men när mensen skulle ha kommit efter ET (om jag inte varit gravid) fick jag bruna flytningar som höll i sig ungefär lika länge som mensen skulle varat. (Tänker på flytningarna du fått de senaste dagarna.)

• Fama123

Ja fy jag förstår din oro! Hoppas verkligen att åtminstone den ena har grävt sig fast rejält!

Svar på tråden Någon som haft bruna flytningar under ruvning men ändå varit gravid?