Prata med bonusbarnen?
hoppas nån känner igen sig eller har nåt råd.
jag är sambo med en helt underbar kille. har träffats i kanske 3 mån som ett par, men bor redan ihop, allt känns så rätt. Han har två barn sen tidigare, en tjej på 13 och en kille på 16.
kanske ska tillägga att sambon är 15 år äldre än mig och jag är 21.
Han har barnen varanann helg, så jag har ju räffat dom några gånger. och mitt problem är att jag inte riktigt kan prata med dom. vad ska man säga, göra tillsammans med dom? ska jag hitta på nåt på tu man hand med nån av dom ibland? några ideér? dom är jättetrevliga men lite tysta, mot både mig och pappan. så det är lite svårt att komma igång att prata riktigt.
vill ju att det ska funka som en riktigt familj det här. Jag och min sambo har planer på barn och bröllop inom en snar framtid. och då måste det ju funkar med bonusbarnen också.
det är ju bara början på vårat förhållande, men kan det ha med det att göra att jag inte hunnit komma dom lite närmare? ioch med att det är inte så stor åldersskillnad på barnen och mig kanske det blir lite svårare. så man kanske inte ska sträva efter att bli en bonusmamma utan bara en vuxen till i familjen?
allt det här är nytt för mig, så jag vill gärna ha massa tips och råd och ideér från er.