• Madida

Gnällig, egocentrisk och jobbig!!

Japp det är jag det!!
    Så är du inte redo för att få höra en massa gnäll och självömkan så sluta läsa nu

Jag och min älskade har försökt bli gravida i lite över 4 år. Egen-försök, utredningar och sen ett ivf som misslyckades tar på kroppen och SJÄLEN.

Efter ivf-försöket gick jag upp mycket i vikt och har ca 30kg att gå ner för att få göra ett nytt försök. Jag blir galen! Galen på mig själv!!

Sen sitter jag här på fl och läser och det kryper och värker i hela kroppen på mig när jag läser om alla som "gnäller" över att de mår illa, sover dåligt, har foglossning eller något annat som hör graviditeten till. Vill bara skrika "Ja, men du är gravid!!!! Var glad för det!!"

Samma sak med dom som försökt i 3-4 månader och piper om att de inte lyckats. 3-4 mån är ingenting!! Inte 6-7-8-månader heller.

Eller de som har barn och inte lyckas med syskonet. Jag förstår att det är jobbigt men ni har iaf ett barn. Ni har fått uppleva glädje att bli mamma/pappa.

Jag har ingenting!!!

Jag räknar med att folk kommer bli arga på mig pga detta inlägget. Jag säger inte att min smärta är värre än andras. Men tänk efter innan ni klagar på något som ni är lyckligt lottade att få uppleva.

• Svar på tråden Gnällig, egocentrisk och jobbig!!
  • Molnet

Har inte läst alla inlägg men jag håller absolut med dig TS.
    Vi har försökt i 16 månader nu o allt går åt skogen varje gång..
    Ibland blir jag bara så förbannad på allt o alla.
    Jag tycker synd om mig själv *skäms*
    Igår kom oxå min sambos syster som plussade på sitt första försök förra veckan, hon hade på sig gravkläder!! (magen syns inte ens) o hade näsan i vädret
    Jag som trodde hon var min bästa vän men det känns mer som om hon vill skryta
    Eller så e bara jag så jävla avundsjuk så jag inbillar mig.
    Jag blir så arg på dom dom har försökt i 3 mån o gnäller.
    Jag blir tårögd varje gång jag ser en gravid kvinna o slår nästab skallen i väggarna av ilska när jag får ett stort fett minus varje jäkla månad på alla stickor.
    Har "inte tänkt på att vara gravid" som dom säger dom första 6 mån eftersom jag inte hade bråttom men det hände ändå ingenting även om jag inte tänkte på det!! HAAA så den teorin utesluts!
    Ibland vill jag bara bli gravid sååå mycket att det känns som om jag kommer spricka inombords o jag börjar tappa hoppet rejält för varje månad.
    Allt som alla rekommenderat har vi provat utan resultat så nu blir utredning

• Molnet

Oj lite långt blev det, sorry ville bara "släppa ut skiten" man går o bär på varje dag.

• Finessan

Molnet, det är ok att släppa ut skiten här. Någonstans måste den ju ta vägen.

• Eva X

Oj, jag brukar försöka att inte irritera mig på människor som går in och kommenterar i forum som uppenbarligen inte handlar om dom själva. Men nu blev jag visst lite chockad över det Andrea skrev tidigare i tråden. Vad märkligt, jag uppfattade hela trådidén som "låt oss få rätt att för EN gångs skull vara lite gnällspikar, vi som kämpar varje dag med att hålla modet uppe och glädjas för andras skull". Hela trådstararkommentaren bygger ju på det och uppmanar folk som inte vill veta av sånt här gnäll att INTE läsa vidare - varför utmynnar det ändå i den här kampen som finns i så många andra trådar - typ jag har OCKSÅ rätt att känna mig sårad och ledsen, fast jag är gravid eller det eller det... Jag fattar inte hur det blir så. Det gör mig ledsen. Var ska man få tänka alla de "fula" tankarna om inte här?

• Ztampe

Håller med Eva X.
    Klart att man måste få "gnälla" lite här på fl.
    Alla har ju rätt och tycka och känna som man vill.
    Ts uppmanar ju de som inte vill läsa om gnäll att de ska sluta läsa.
    Stå på er och skriv de ni behöver. Är skönt att få ur sig allt man bär på.
    Kram.

• miss maple

Andrea:

Jag fattar.
    Men det jag faktiskt inte fattar är vad du gör på det här forumet.
    Du visar inte mkt respekt.
    Försök att inse att du symboliserar nåt som känns jobbigt för många här.

• Freddes Bella

Åhhh, skönt, en gnälltråd! Skönt att läsa erat gnäll och inse att alla mina känslor är helt normala!

Jag är så trött på att inte veta vilket datum det är, bara vilken dag det är i menscykeln.

Jag är så trött på berg- coh dalbanan varje månad, hur hoppet stegras för att man sen ska åka ner i ångesthålet när man inser att det inte blev nåt efter den här kuren heller.

Jag är trött på att ha s*x på beställning.

Jag är helt fed-up med kompisars magar och deras spända förväntan och i deras outtalade klubb "för oss som har fått barn only"

Så där, nu känner jag mig mycket bättre.Tack för tråden Hope81!

• Andrea

miss maple

Förlåt men jag tycker du verkar vara en otroligt otrevlig människa! Jag undrar vart respekten mot mig som är lycklig för att jag är gravid är, när man läser vissa inlägg känns det som en ren lynchstämning mot kvinnor som har barn/är gravida och det är det jag har reagerat över! Sen var det du som började babbla om att jag minsann inte kände medlidande med er. Vad vet du om det? Vet du vad jag har gått igenom innan jag hamnade här?

Varför jag är på det här forumet?
    jag har lika stor rätt som dig att skriva i den här tråden, du äger inte tråden och knappast internet heller.

Men visst, jag känner själv att jag inte vill läsa mer här längre.

Hoppas ni också får uppleva glädjen (men också oron) som en graviditet innehåller! Lycka till.

• Bling1975

Men Andrea (du läser förmodligen inte detta men men) det finns ingen lynchstämning här inne, men det är en gnäll/arg tråd. Man måste få ventilera det som är jobbigt och har man inte gått igenom något själv så kan det vara svårt att förstå de känslor personen bär på.

Att visa hänsyn till människor som bär på en stor sorg är väl inte för mycket begärt, att de kan få dela sina sorger och den ilska som ofta följer. Om man är gravid själv så kanske det är olämpligt att klämpa in här och döma människor för deras tankar. 90% av FL består av barn & gravid trådar så ett litet hörn kan väl få finnas utan det. Det är ju bara tankar, alla gör ju sitt bästa i vardagen med gravida vänner eller syskon etc. trots att deras hjärtan brister.

Jag tror man måste förstå vilken stor sorg detta faktiskt är. Jag tror (och hoppas) att du inte skulle göra samma sak i tex änglarummet om några föräldrar där pratade om relationen till andra föräldrar och sin sorg och ilska. För man måste få vara arg för att kunna gå vidare.

Jag tycker du hade taggarna utåt på en gång här inne, och om man inte visar respekt så kan man sällan få den tillbaka.

Stitch älskar sin Lilo
  • miss maple

Men du Andrea, jag menade forumet svårt att få barn "s"
    Så du har många ställen att vara på förutom just här.

Bling1975:
    Ett mkt bra inlägg.

• Trinity78

Gnällig, egocentrisk och jobbig och jävligt avundsjuk på gravidmagar

*skriver under * Gråter

Reality is a bore
Svar på tråden Gnällig, egocentrisk och jobbig!!