• smillis

Upprepade missfall efter gemensamt barn!

Snälla finns det någon som har ett gemensamt barn sedan tidigare och efter det haft 3 eller fler missfall. Hur har det gått för er? Söker med ljus och lykta efter hopp!
    / Smillis

• Svar på tråden Upprepade missfall efter gemensamt barn!
  • Hannajo

Har en dotter på drygt två år, har därefter haft tre tidiga mf. Väntar och hoppas, men det känns rätt hopplöst. Även om jag lyckas bli gravid igen så känns det som om risken är stor att jag får ännu ett mf. Vet inte hur länge jag orkar fortsätta försöka.

• Kängu

Smilis, jag har också läst detta, att en pojke ökar risken för att man får fler missfall. Finns i en vetenskaplig tidskrift och sedan rapportersde de även i Aftonbladet. Men det gäller ju inte alla som får pojkar. Det är ju bara statistik.

• Kängu

Jag undrar om några av er som haft många missfall efter att ha fått barn, om ni börjar närma er 35-40 års åldern. Kan äggen vara gamla (jag är själv 37...) och att äggem var bättre när ni fick barn förut? Bara en tanke för åldern ökar ju risken, tyvärr...

• Civ

Jag håller på för fullt...
    Haft 3 ma på raken det sista året och är gravid igen... Jag känner mig galen men är ändå rätt lugn och ska försöka inte ha för mycket förväntningar...
    Ha hopp det går till slut så är det!
    Kram Civ

• Kattis L

Har en dotter på tio år och 5 missfall bakom mig... det vill sig inte med ett andra barn

• zozo

Jag och min man fick en underbar liten tjej 2003, har sedan försökt under ca 2 år att "få" ett syskon till henne, men genomgår precis mitt fjärde missfall
    Har ungefär samma tankar som dig.....går det att lyckas igen?
    Har inte genomgått någon utredning, men ska fråga lite lätt under morgondagen då jag ska på "blödningsmottagningen" på kvinnokliniken.
    Önskar dig Lycka till, ja alla er andra oxå såklart.

• NettanL

Jag har en dotter som är född 2003 och efter det har vi fått 4MF och genom gått en heldel utredningar, bla kollat livmodern 2 ggr och tagit blodprover ett antal gånger. Inga fel har upptäckts.
    I oktober bestämde vi oss för att göra ett sista försök förjag orkade inte psykiskt längre och hade mer eller mindre ställt in mig på att det inte blir fler barn. Men så blev jag gravid på en gång och är nu i v25. Vågar dock inte ta ut något i förskott men jag hoppas att det går vägen denna gång.

Jag hade läst här inne på FL att man kan ha brist på selen om man fick upprepande MF. Jag köpte selen och började träna. Vet ej om det gjorde någon skillnad. Det kanske skulle ha funkat ändå. Det var kanske våran tur denna gång.

Så försök att inte ge upp. Det är lättare sagt än gjort, jag vet det. Lycka till!!!

• Sleepingbeuty

Läs under min sida " ni som alltid misslyckas samt fler inlägg av mig på 40+ sidan och äggdonationssidan. Där tar jag upp orskare till missfall. Jo det finns en studie om att om första födda barnet var en pojke så finns högre missfalls risk,DR. C hristiansen i Köpenhamn har suderat detta. Sen vet jag inte mer om just det. men kolla på mina sidor med röda gubbar.Ang alla missfall ni haft.

• AlmaBus
    Hej här är tyvärr en till med tre Ma i rad!
    Vi fick våran underbara dotter -05
    sen har det inte gått speciellt bra ..

1:a i vecka 8 då jag va i vecka 12 januari -06
    2:a i vecka 12 då jag va i vecka 17 augusti-06
    3:dje i vecka 7 då jag va i vecka 9 februari-07

Å nu har jag BIM + 6........ nervös!!

Lycka till!!  Kram på er ALLLA!
    ♥♥Lycklig Mamma Till Alma!!♥♥
  • Cia o krabaten

Och jag har en dotter född i mars -05 som skulle ha blivit storasyster i mars -07, juli -07 eller aug -07.
    Men det ville sig inte, 3 mf före v8.
    Står på kö för utredning, men det verkar ta tid.

Försöker själva med skräckblandad förtjusning... Eller nåt.

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • Sleepingbeuty

Har ni kollat upp immunologiska prover?Det kan vara en stor orsak till missfall samt att man inte tagit prover som kanske visar att kvinnan inte har antikroppar gentemot mannen.Det finns en behandling för det som heter LIT.

• AlmaBus

Hej fick mensen i morses... MEN jag hann ju kissa på stickan innan jag såg att mensen kommit å det visade ett svagt + .....jätte svagt så det är ju svårt att säga,
    men det kan ju tyvärr vara ett välldigt tidigt MF...???
    Orka...
    Nå ja får man ju aldrig veta.. Får ta nya tag igen... Kram på er!

♥♥Lycklig Mamma Till Alma!!♥♥
  • Puppis

Har varit igenom 2 st missfall efter att vi har en helt underbar son tillsammans.
    Han är nu 1 1/2 år och det skulle vara så kul att ge honom en bror eller syster.

Ett missfall vet jag inte vad det berodde på kom i 9 v. Det andra berodde på en ofostrig graviditet i 10 v. Nu har jag precis gjort mitt första besök hos en akupunktör och kommit fram till att jag är "kall". Det visade sig att jag har lite för lite blod i kroppen och det kan ju vara en orsak till att min kropp inte riktigt är mogen att bära en graviditet...ännu.
    Så jag skall äta en kur med vitaminer och mineraler så får vi se om det bär frukt.
    Jag är 36 år och visst...äggen åldras men jag ill ändå försöka igen.
    Kram till alla er som går igenom samma sak som jag och skriver här i forumet. Man får ny ork!

• tröskan

Jag har en son född 2004. Hade innan vi fick honom ett missfall i v 6-7 2003. Har efter detta haft tre missfal, alla i v 6-7, aug 2006, sep 2006, maj 2007. Det är väll bara att hålla tummarna och hoppas att man får uppleva detta underbara en gång till och får glädjen att ge sin son ett syskon.

Tröskan

Svar på tråden Upprepade missfall efter gemensamt barn!