Har precis samma problem nu.....Men min dotters far...Nu söker vi båda ensam vårdnad......Men till skilnad från de flesta här så har inte min dotter haft mycket kontakt med sin pappa de 9 år hon har levt...bara träffat honom 5 gånger...de 2 första gångerna var hon under 2 år(4 månader första gång,19 månader andra gång)....så hon kommer inte ihåg.....och hon kommer knapt ihåg de andra 3 gångerna heller när hon var nästan 5.......Det är 4 år sen hon såg honom...och nu vill hon inte alls se honom mer.....pga det han nu har gjort
Min dotter vill inte ha någon kontakt med sin far och enligt min advokat så behöver hon det inte....hon känner honom inte alls....Nu bråkas han och kommer med lögner att jag kidnappade min dotter och bodde 2 år i Egypten med henne...På den tiden bodde vi i Norge och jag hade ensam vårdnad för henne....När vi flyttade till Sverige så fick han halva föräldrarätten och det förstörde allt för mig......Vi bodde inte alls 2 år i egypten...Vi var där vid 2 tilfällen.....2 månader i 2006 och 3 månader i 2008....Men det var bara långa semester.....Hade inte planer att stanna där...vi hade returbiljett.....Nu vill han ha ensam vårdnad för han tror jag ska sticka till Canada med henne...var han nu har fått DET från....Har aldrig varit på tal att åka till Canada.....Allra minst att flytta dit....Hade tänkt att åka en vecka till NYC.....Eller London eller Paris med båda mina dötrar.....Inte att sticka till Canada...Han är paranoid..
Han tjatar om sina rättigheter....Men glömmer bort att det är barnets rättighet att ha kontakt med honom och inte hans rättighet att ha kontakt med henne...Och min dotter vill inte använda denna rättighet mer....hon har fått nog......Han skyller på mig att det är jag som har förstörd umgängesrätten men han har haft många chanser att se henne som han har kastat bort......och när han träffade henne före hon var 5 så hade han ingen present eller något med sig till henne.....hon fick bara ett paket tuggummi som han hade köpt till sig själv....Och nu kommer han och vill ha ensam vårdnat till en flicka som knapt känner honom.......Och ljuger till advokaten för att få det....som det med "kidnapningen" och "fara för ny kidnapping"....Har inte alls planer att kidnappa flickan....Bara åka på en veckas semester....Inte har jag någon framtid i NYC,London eller Paris.......
Är heller HAN som planerar att kidnappa henne om han får ensam vårdnad,....som jag absolut hoppas att han inte får....Då kan han ta henne med till något muslimsk land och jag får alldrig se henne mer....Det är mer fara för kidnapping från hans sida om han får ensam vårdnad än jag......han känner henne knapt.....och nu vill han laga problem.......