• Tessa17

Pappa vill inte skriva under pass ansökan

Hej, jag och mn sons pappa ligger i vårdnadstvist, jag har planerad semester med sonen i juni och ville att pappa skulle skriva under 1v,ledighet från skolan för att jag har hittat billigare flygbiljetter samt ansökan om passet för barnet. Han vill varken den ena eller den andra. Hans advokat svarar inte på mins advokat frågor. Vad tycker Ni jag skall göra? Jag har redan ordnat semesterveckor i juni.

• Svar på tråden Pappa vill inte skriva under pass ansökan
  • Tessa17

Nu har pappas ombud informerat via brev att hans huvudman kommer att skriva under pass ansökan efter huvudförhandling i TR vilket vi inte vet när det blir.Och jag har bokat min semester i juni.Vad skall man göra åt det.

• AlexandraLuleå

om du bara visste hur en advokat tänker ibland (egen erfarenhet)¨

jag förstår inte advokatens resonemang, om pappan nu går med att skriva på passpapprena, varför kan han då inte göra det innan TR? Be om en förklaring, för han måste ju ha ett själv till att vilja skjuta upp det!

Om det tyvär skulle vara så att han vägrar, så är det värsta som kan hända att du inte kommer iväg på resan du beställt, men du tjänar på det i TR då dom ser hur fadern motarbetar dig, och bråkar med dig utan anledning, det sägs ju att föräldrarna skall lägga allt åt sidan och se till vad barnen behöver/vill, ingen dommare kan säga att pappan har gjort så i detta fallet.

Du kan också begära att din advokat begär att få ett muntligt i TR snarast möjligt, och som enda punkt bestämma om fadern skall skriva på, om dom inte har några misstankar att du skall fly landet, så kommer TR bevilja det även fast pappan ej lämnar sitt tillstånd!

Jag förstår inte dessa föräldrar vars enda uppgift verkar det som, är att göra livet till ett hellvete för sina ex, dom tänker inte på barnen, utan bara på sitt eget hämndbegär *fy f*n*

Men stå på dig och begär en vettig förklaring till varför han skall vänta till efter TR för att skriva på!!

• AlexandraLuleå

Tänk vad härligt det blir om det nya lagförslaget går igenom, att man skall kunna hämta ut ett pass utan att båda behöver skriva under!

• Tessa17

Pappa meddelade att hans ombud har avrådit honom att skriva under någonting tills umgänge med sonen är fastställt av Domstol.Hans ombud har också rådit mig att ta tillbaka yrkande om ensamvårdnad för att FRB har föreslagit GV. så kommer TR att dömma efter deras förslag. Detta hela påstående kallar min advokat för "korkat" Pappa vägrar att gå till FRB på samarbetssamtal.

• AlexandraLuleå

det är bara idioti, hans advokat måste vara bra dum om han tror att det skulle vara negativt i TR om mannen skrev på passpapper, det är ju snarare tvärt om!
    Klart att hans advokat vill att du skall ta bort begäran om ensam vårdnad, han vill ju att hans klient skall få behålla gemensam vårdnad och inte förlora den, för om båda godkänner gemensam vårdnad, ja då blir det till 99% det, om den ena begär ensam vårdnad, så måste dom fråga sig själva varför du vill ha ensam vårdnad, och du skall kunna motivera varför du anser att det är bäst, och då är det ett perfekt tillfälle att dra upp att han vägrar gå på mötena (som ALLTID TR REKOMENDERAR!!!) och att att han vägrar skriva på pass när ni skall åka utomlands m.m

Du kan ju använda komentaren: Vi kan ej prata och resonera om barnen på ett vuxet och osjälviskt sätt, och jag vill inte behöva vända mig till TR för varje litet beslut som gäller barnen och som min före detta vägrar att godkänna!
    Att han inte ens anser att barnen skall få åka utomlands på sommaren borde säga mycket om hans sätt att resonera i det hela, själviskt och tänker ej på barnen i första hand som man skall göra hela tiden.

Jag vill kunna erbjuda mina barn samma som alla andra föräldrar, jag vill inte att mina barn skall gå miste om spännande saker i livet,klassresor osv bara för att min före detta tyvär inte kan se förbi sina egna behov.

eller något liknande, är ju VÄLDIGT viktigt att du poängterar hela tiden att du utgår från barnens bästa, att det är dom du tänker på till 100% och att dina egna behov är lagda åt sidan.

• Tessa17

Alexandra Luleå tack så jätte mycket för dina svar.Dina svar ger mig vingar.

• AlexandraLuleå

man gör vad man kan för att hjälpa,

been there, done that! som det kallas =)

• shiarose

Har precis samma problem nu.....Men min dotters far...Nu söker vi båda ensam vårdnad......Men till skilnad från de flesta här så har inte min dotter haft mycket kontakt med sin pappa de 9 år hon har levt...bara träffat honom 5 gånger...de 2 första gångerna var hon under 2 år(4 månader första gång,19 månader andra gång)....så hon kommer inte ihåg.....och hon kommer knapt ihåg de andra 3 gångerna heller när hon var nästan 5.......Det är 4 år sen hon såg honom...och nu vill hon inte alls se honom mer.....pga det han nu har gjort

Min dotter vill inte ha någon kontakt med sin far och enligt min advokat så behöver hon det inte....hon känner honom inte alls....Nu bråkas han och kommer med lögner att jag kidnappade min dotter och bodde 2 år i Egypten med henne...På den tiden bodde vi i Norge och jag hade ensam vårdnad för henne....När vi flyttade till Sverige så fick han halva föräldrarätten och det förstörde allt för mig......Vi bodde inte alls 2 år i egypten...Vi var där vid 2 tilfällen.....2 månader i 2006 och 3 månader i 2008....Men det var bara långa semester.....Hade inte planer att stanna där...vi hade returbiljett.....Nu vill han ha ensam vårdnad för han tror jag ska sticka till Canada med henne...var han nu har fått DET från....Har aldrig varit på tal att åka till Canada.....Allra minst att flytta dit....Hade tänkt att åka en vecka till NYC.....Eller London eller Paris med båda mina dötrar.....Inte att sticka till Canada...Han är paranoid..

Han tjatar om sina rättigheter....Men glömmer bort att det är barnets rättighet att ha kontakt med honom och inte hans rättighet att ha kontakt med henne...Och min dotter vill inte använda denna rättighet mer....hon har fått nog......Han skyller på mig att det är jag som har förstörd umgängesrätten men han har haft många chanser att se henne som han har kastat bort......och när han träffade henne före hon var 5 så hade han ingen present eller något med sig till henne.....hon fick bara ett paket tuggummi som han hade köpt till sig själv....Och nu kommer han och vill ha ensam vårdnat till en flicka som knapt känner honom.......Och ljuger till advokaten för att få det....som det med "kidnapningen" och "fara för ny kidnapping"....Har inte alls planer att kidnappa flickan....Bara åka på en veckas semester....Inte har jag någon framtid i  NYC,London eller Paris.......

Är heller HAN som planerar att kidnappa henne om han får ensam vårdnad,....som jag absolut hoppas att han inte får....Då kan han ta henne med till något muslimsk land och jag får alldrig se henne mer....Det är mer fara för kidnapping från hans sida om han får ensam vårdnad än jag......han känner henne knapt.....och nu vill han laga problem.......

• Madmoiselle

Måste han fysiskt vara med då han skriver under? Om inte hade jag fejkat hans underskrift.

• Prinsessmamman
    shiarose skrev 2015-04-07 06:35:44 följande:

Har precis samma problem nu.....Men min dotters far...Nu söker vi båda ensam vårdnad......Men till skilnad från de flesta här så har inte min dotter haft mycket kontakt med sin pappa de 9 år hon har levt...bara träffat honom 5 gånger...de 2 första gångerna var hon under 2 år(4 månader första gång,19 månader andra gång)....så hon kommer inte ihåg.....och hon kommer knapt ihåg de andra 3 gångerna heller när hon var nästan 5.......Det är 4 år sen hon såg honom...och nu vill hon inte alls se honom mer.....pga det han nu har gjort

Min dotter vill inte ha någon kontakt med sin far och enligt min advokat så behöver hon det inte....hon känner honom inte alls....Nu bråkas han och kommer med lögner att jag kidnappade min dotter och bodde 2 år i Egypten med henne...På den tiden bodde vi i Norge och jag hade ensam vårdnad för henne....När vi flyttade till Sverige så fick han halva föräldrarätten och det förstörde allt för mig......Vi bodde inte alls 2 år i egypten...Vi var där vid 2 tilfällen.....2 månader i 2006 och 3 månader i 2008....Men det var bara långa semester.....Hade inte planer att stanna där...vi hade returbiljett.....Nu vill han ha ensam vårdnad för han tror jag ska sticka till Canada med henne...var han nu har fått DET från....Har aldrig varit på tal att åka till Canada.....Allra minst att flytta dit....Hade tänkt att åka en vecka till NYC.....Eller London eller Paris med båda mina dötrar.....Inte att sticka till Canada...Han är paranoid..

Han tjatar om sina rättigheter....Men glömmer bort att det är barnets rättighet att ha kontakt med honom och inte hans rättighet att ha kontakt med henne...Och min dotter vill inte använda denna rättighet mer....hon har fått nog......Han skyller på mig att det är jag som har förstörd umgängesrätten men han har haft många chanser att se henne som han har kastat bort......och när han träffade henne före hon var 5 så hade han ingen present eller något med sig till henne.....hon fick bara ett paket tuggummi som han hade köpt till sig själv....Och nu kommer han och vill ha ensam vårdnat till en flicka som knapt känner honom.......Och ljuger till advokaten för att få det....som det med "kidnapningen" och "fara för ny kidnapping"....Har inte alls planer att kidnappa flickan....Bara åka på en veckas semester....Inte har jag någon framtid i  NYC,London eller Paris.......

Är heller HAN som planerar att kidnappa henne om han får ensam vårdnad,....som jag absolut hoppas att han inte får....Då kan han ta henne med till något muslimsk land och jag får alldrig se henne mer....Det är mer fara för kidnapping från hans sida om han får ensam vårdnad än jag......han känner henne knapt.....och nu vill han laga problem.......

Fruktansvärt för er! Min pappa sa till mig redan som barn att ALDRIG bli ihop med en muslim. Det var även då filmen "Inte utan min dotter" hade premiär... Den påverkade mig väldigt starkt. Hoppas det löser sig!
  • Anonym (alltså)
    Prinsessmamman skrev 2015-04-07 06:46:51 följande:

Fruktansvärt för er! Min pappa sa till mig redan som barn att ALDRIG bli ihop med en muslim. Det var även då filmen "Inte utan min dotter" hade premiär... Den påverkade mig väldigt starkt. Hoppas det löser sig!

Men suck, en film fylld av lögner påverkade dig så? Tragiskt.
  • Anonym (Mamma M)

Har bara läst TS.

Min sons far vägrade också att skriva under passansökan för en semesterresa en gång i tiden. Detta var då ett av skälen till att jag senare fick ensam vårdnad o det står i domen att pappans agerande inte var förenligt med ett gott samarbete föräldrarna (oss) emellan. TR frågade sig även av vilken anledning han först ville rådfråga sin advokat om att skriva under passet (det tog tre försök innan han slutligen skrev under).

Så bit ihop TS - försök att leva med att ni kanske missar utlandsresan detta år, men förhoppningsvis så löser det sig med passet framöver.

• andrewallen
    Mitt namn är Andrew Allen från Sverige, vill jag snabbt berätta för världen att det finns en verklig on-line spell caster som är kraftfull och äkta, är hans namn DR ADODO, Han hjälpte mig nyligen att återförena min relation med min make som lämnade mig , När jag kontaktade DR ADODO kastade han en kärlek stava för mig och min make som sade att han inte har något att göra med mig igen ringde mig och började tigga mig. Han är tillbaka nu med så mycket kärlek och omsorg. Idag är jag glad att låta er alla vet att detta spell caster ha befogenhet att föra älskare tillbaka. eftersom jag är nu nöjd med min make. Till alla som läser den här artikeln och behöver någon hjälp, DR. ADODO kan också erbjuda alla typer av hjälp som återförenas äktenskap och förhållande, Härdning av alla typer av sjukdomar, Graviditet Stava, och massor mer. Du kan kontakta honom Via detta mail Adodospelltemple@gmail.com eller ring honom 2348156784928. webbplats; http: //adodospelltemple.wix.comadodospelltemple.
    sidfot
  • annananonym
    Anonym (alltså) skrev 2015-04-07 08:06:00 följande:

Men suck, en film fylld av lögner påverkade dig så? Tragiskt.

Endast muslimer eller någon som gift sig med en muslim skulle kalla historien lögn.

Men jag personligen skulle aldrig riskera att skaffa barn med en muslim så jag håller med inlägget. Tror även att boken, filmen, deras liv är HELT sant då det finns MÅNGA liknande tragiska livsöden med (galna) muslimer!
Svar på tråden Pappa vill inte skriva under pass ansökan