Fraga till Londonboende
Hej
Hoppas att jag kan fa lite rad och tips av er Londonboende. Jag har bott i Italien de senaste 10 aren och gifte mig mig min italienske kille 2003. Vi jobbar bada i Milano men nu har han fatt ett bra erbjudande fran ett foretag i London city. Eftersom vi inte for sa langesedan kopte hus har dyker ju 10000 fragor upp i huvudet. Hur kommer vi trivas i London och hur lange ska jag vanta innan jag kommer efter honom. Eftersom jag vet att det ar jattesvart att hitta lagenhet ar det mest det jag ar orolig for. Hur vanligt ar det att foretaget erbjuder lagenhet i jobberbjudandet? Ar det nagot man kan begara? Hur mycket kostar en liten mer eller mindre central lagenhet i hyra i London? Vilka ar ?bra? omraden att bo? Ar det hutlost dyrt sa man ska kolla utanfor? Kan ni tipsa pa nagon lagenhetsida dar man kan kolla pa lagenheter? Vi har inga barn an men vi haller pa att forsoka. Hur ar barnomsorgen i London och framforallt hur ar det att bo med barn i London. Det kommer dessutom bli annorlunda for oss att bo I London dar bada tva kommer att vara utlanningar? Har I Italien har jag min man att uta mig at aven om jag kan ?systemet? efter sa manga ar har. Jag ar jattetacksam for alla tips och funderingar!