• Nyfiken gul

Vad har ni och era vänner för smeknamn? O hur fick ni dom?

Ja vi har väl alla en massa folk omkring oss som har egendomliga o märkliga smeknamn...

Nu tänker jag på dom som omnämns som tex: Löken, Byrån, Laxen, Harpan, Bacon, Sappen, Roppen o allt vad det nu kan vara.....

Varför kallas ni/dom så?

Berätta om smeknamnen!!

• Svar på tråden Vad har ni och era vänner för smeknamn? O hur fick ni dom?
  • Elsans

Jag kallar min bästa kompis för pottan. Jag började kalla henne för kia-lotta (hon heter kia) , sen blev det lotta-potta och sen blev det bara pottan...

• Challe N

Lite rolig tråd.. Känner tyvärr ingen med ett sånt där roligt namn, faktiskt Det enda jag kan komma på är en som kallas Gny, och det var för att det var bokstäverna på regristreringsskylten på hans första bil..

• Snooze

Moppe-Märta har jag kallats dom senaste 15 åren....det var efter att jag fick min ursnygga lila/turkosa vespa som 15-åring. Annars lyssnar jag till namnet Maria...

• Nyfiken gul

Rolig läsning!!

Mera!

• Forgive not forget

Min kompis Sofie, kallar jag för Eivor.
    Hennes namn blir ju bakvägen Eifos, och när vi lekte purfinnar blev det Eivååår!

• rullgardinsflikkan

Jag har en kompis som kallas Räkan haha varför är det ingen som vet

• Tiiina86

vi har 2st camillor å alla umgås tillsammans så ena camilla har krulligt hår så hon har i flera år fått heta crull. alla säger crull så vissa som träffat oss vet itne ens hennes riktiga namn, min dotter tilltalar henne som crull oxå:)

• Enkiteng

Forgive not forget skrev 2007-04-15 18:20:07 följande:

Min kompis Sofie, kallar jag för Eivor.Hennes namn blir ju bakvägen Eifos, och när vi lekte purfinnar blev det Eivååår!
    Vad är purfinnar?

Själv kallades jag Armia av min gudfar, han trodde Maria blev det baklänges. Tog flera år innan han kom på att det var fel. Min kompis kallar mig Kortis ibland, för jag är kortare än hon. (1,66 och en halv är väl inte kort?)
  • Enkiteng

Kallas också Agent 042 sedan gymnasiet då jag och kompisen lade brev i varandras skåp och adresserade med agent (skåpsnummer).

• Forgive not forget

Enkiteng
    Finne.. Vi bor i finland.. Asså typ "hel finne"

• KalsongMorsan

Jag har en massa roliga smeknamn på mina kompisar! Sen blir det att dom till slut kallas för det.

Min bor Erik började jag kalla Erylven, vet inte varför för de finns ingen liknelse? Barnens gudfar heter oxå Erik & självklart fick han oxå kallas Erylven! Min kusin heter Denise, när min son va liten kunde han inte uttala hennes namn så det blev "Donis", som vart Dönis, som vart Döfis (nis-fis) Som till slut vart Dö-Prutt. haha
    En annan kompis till mejj heter Angelica, hennes lillayster kunde inte uttala hennes namn så hon sa "Gacka" & då började jag kalla henne Gackning.

Så idag kallar jag dom för Lill-Erylven (brorsan), Stora Erylven, Dö-Prutt & Gackning.

Själv kallas jag korven. Älskar att säjja korv & sånt, har en tattuering ovanför stjärten; KORV.

Barnen, Liam & Marlon kallas allt möjligt. Liam; Lilomeizer, Barnet, Svinto osv. Marlon; Millemallemoof, Moofen, Moofeldini (Fast alla har ju smeknamn på sina barn, de va nog inte va du va ute efter men ändå )

• Valkyriah

kallades ett tag för Ulf-karin...

pga ett missförstånd..heter Josefin men kallas Josse och skriver man josse på mobilen så blev det korre,så ett tag kallades jag det sen när en polare skulle presentera mig föe en av hennes kompis sa hon lite skämtsamt-hon heter korre,ähhh okej hej ulf-karin sa hon blev ju lite fel...

• YokohamaNr2

Jag gillar de dar riktigt langsokta smeknamnen

hade en kompis som kallades for Hajen, skalet var att han hade spelat fotboll i sin ungdom och i laget han spelade emot fanns en kille med en riktigt stor tandstallning, de tyckte han sag ut som hajen i James Bond och eftersom min kompis markerade denna hajen blev han efterat kallad Hajen.....

• Lillamunklisa

Hahah i många i min klass kallar mig för lillamunklisa. En gång så gick jag och mina kompisar, evelina och alva på skolgården. alva va sur på evelina och då kallade vi henne lillemor, vi gör det ibland när vi är sura på henne???? iaf så ja då sa alva:

-"Kom nu lillemor och lisa" och jag hörde fel,som vanligt, och trodde hon sa:

-"kom nu lillamunklisa!" Så då sa jag:

-"Va vad kallade du mig??"

Hon ba:

-"Jag sa, kom nu lillemor och lisa" jag bara:

-"Aha jag trodde du kallade mig lillamunklisa!!!" Och så började alva och evelina skratta skit mycket, och sen va dom inte sura längre????????????

Svar på tråden Vad har ni och era vänner för smeknamn? O hur fick ni dom?