Veliga tankar och ambivalent förlossningsrädsla.
Hej.
Jag har inte direkt någon klar fråga utan tänkte mest ventilera mina virriga tankar kring förlossningen. Är i vecka 21 med mitt första barn och funderar oerhrt kring förlossningen. Grejen är den att det kastar vilt från total skräck till längtan och nyfikenhet. Kanske är detta vanligt när det är första vad vet jag. Iallafall så varierar mina känslor kraftigt, ena dan vill jag absolut ha humanitärt snitt till andra dan då jag känner mig riktigt nyfiken på att genomgå en förlossning. Jag har tid nästa vecka för att tala om min f-rädsla som jag inte ens vet om jag har och det känns som jag kommer att gå dit och vara helt virrig och det lär jag inte få nåt planerat snitt av för som jag förstått det måste man va rätt bestämd på att man vill det. Och jag vet ju inte alls vad jag vill tror jag. Jag läser mycket andras berättelser om förlossningar och det varierar ju så oerhört från det häftigaste de uppleft till det absolut värsta och något de aldrig kan tänka sig göra om. Ja som sagt jag är så förvirrad och känner mig så lost kring detta.
Hur har ni känt det?