Hästar någon?
Hur många är det som håller på med hästar, och hur gör ni nu då ni blivit gravida?
Själv får jag hjälp fem dagar i veckan med ridning, men skötseln tar jag själv. Är ni rädda för att ta i för mycket?
Hur många är det som håller på med hästar, och hur gör ni nu då ni blivit gravida?
Själv får jag hjälp fem dagar i veckan med ridning, men skötseln tar jag själv. Är ni rädda för att ta i för mycket?
Hejsan
Jag har häst, jag red så länge kroppen orkade under första grav. Denna grav likaså. Skötsel känner du ju när det blir för jobbigt och kroppen säger ifrån. Min BM sa att gör det du känner för men lyssna på din kropp.
Jag har djur men ingen häst och jag tar det försiktigt och låter tex bli att bära tunga vattenhinkar eftersom jag får ont i magen när jag anstränger mig och dessutom har sköterskan på IVF-kliniken sagt att jag inte får ta i. Jag har ridit lektion ända fram till nu, men efter att vi har plussat har jag slutat för att vara säker på att inget ska hända. hade jag haft egna hästar kanske jag hade fortsatt. hade jag hade blivit gravid på egen hand hade jag nog inte varit lika försiktig.
Stort grattis till plusset förresten! Visst är det en fantastisk känsla!?
Den är underbar, hoppas att det håller i sig bara. Vad har du för djur? Vi har lantbruk så det kan bli lite tugnt ibland, och nu tar det en himla tid att fodra...
Vi har en liten hobbygård, bara 9 ha, så vi har bara djur för att hålla hagarna öppna. 1 fjällkviga, 4 gutefår, 4 dvärggetter, 2 katter, 1 hund och 12 höns. Jag har velat skaffa häst länge för jag hade häst när jag var yngre och rider en del, men jag har väntat nu när vi har försökt få barn. Att ge våra vatten och mat är inte jobbigare än att min man klarar det själv nu. Speciellt inte nu när de börjar kunna beta lite. Har ni lantbruk är det ju mycket tyngre. Är det en stor gård? Mycket djur?
En liten parentes. Såg i din pres att ni också har getter. Hur i hela friden lyckas ni hålla dem inne!? Vi har fårstängsel och två eltrådar men våra getter är som studsbollar och är mer i trädgården än i hagen.
Våra går faktiskt lösa på sommaren... Men vi hr också en hage med fem eltrådar. Totalt 1.5 m högt. Funkar rätt bra...
Hej grattis till plusset!! Har sjuhästar och en liten bebis på tre månader.Kan ju säga att jag red nästan in i sista veckan, mockade och fixade.Det som är viktigt tror jag är att man lyssnar på sin kropp och inte ta i för mycket.Kan ju säga att det blev många pauser sista veckan...Lycka till!
Hästmänniska:
Jag fortsätter med skötseln men bär inga tunga vattenhinkar. Har två hästar men har inte ridit sedan ÄP och kommer inte att göra det heller. Min sambo skall hjälpa mig att rida en av hästarna, den andra har haft fång och skall inte ridas alls. Det är inga unghästar som behöver skolas utan mest motionsridning, dessutom tror jag inte att det är ngn katastrof om de inte blir ridna lika ofta som förut.
Jag tror att det är viktigt att man gör sådant som känns bra för att slippa att vara orolig och stressad över att man kanske har gjort ngt som inte är bra för det lilla livet som växer i en.
Lycka till med din graviditet!
Jag fortsatte ganska som vanligt, inte så "vilda" turer utan vi for mest ut på lugna turer ju mer magen växte. Jag red till v.30 ungefär då magen blev för stor och jag kände att jag inte riktigt hade balansen som förut. Får nu hjälp med hästen men jag fortsätter och mockar, bär hinkar i omgångar (halv fulla men går fler ggr), stängslar hagar m.m. Jag tror man känner ganska bra själv hur mycket man orkar och inte.