Precis testat + och möjlighet att sjukskriva sig?
Hej!
jag plussade i måndags men har inte testdag förrän nu på måndag så jag har inte ringt och meddelat kliniken ännu. Saken är den att de senaste dagarna, och extremt mycket idag, har jag haft sån himla värk till och från, mycket hugg och drag i tjejmagen.
1. Fler som har det? Ska det vara så tror ni?
2. Är så förbaskat rädd att få missfall!!! Jag jobbar som lärare och har det så j-la stressigt hela dagarna. Världens tajtaste schema och högstadieelever som det ska "jagas" och gastas på. Springer fram och tillbaka i världens längsta korridor (håller till i två klassrum som ligger på varsin sida av skolan) och på övervåningar så hela tiden upp och ner för trappor, iväg och kopiera när någon saknar något etc. Det är dessutom stor inre stress som blir, särskilt när man hela tiden har ångest över att man stressar. Har också hand om flera flyktingbarn där det pågår möten med sociala etc. Saker som gör att man grips med och har svårt att koncentrera sig på att slappna av och tänka på graviditeten som jag vill. Samtidigt som jag vill jobba känner jag att det inte går att kombinea. Skulle vilja vara sjukskriven någon vecka nu i början. Någon som varit med om något liknande? Tror ni en läkare skulle kunna göra något eller skulle de bara skratta?
*tacksam för era tankar*