• Kenneth

Större bil men inte kombi/avant?

Ska köpa en bil nu för att få plats med barnvagn, men är ändå inte riktigt sugen på en kombi, avant, känner mer för en inte allt för dyr normal bil. Hade en Audi 100 förut, hur bra som helst men dessvärre ett knepp för litet bagageutrymme, måste ju finnas någon med större!?

Håller mig helst mellan 10 och 20 000 kr klassen som bara ska hålla ett par år.

• Svar på tråden Större bil men inte kombi/avant?
  • bönanspappa

Tjena kul att det är dags för barn

Det där med barnvagn och en icke kombi är lite intressant. Tänker man bara på barnvagnen så är det inga problem alls med en "vanlig bil" då man i de flesta får ned en vagn i bakluckan. Men sedan lägger du till 3 stora matkassar den obligatoriska barnstolen samt frugan och din eller din frugas mor/pappa/kompis/syster så är bilen full direkt. För att inte säga att det är extremt lätt att packa i en kombi/avant då det bara är att "slänga in allt där bak".

När det gäller prisklassen så får du nog räkna lite på hur länge en bil som kostar 10 000 - 20 000 håller utan större reparationer. Ibland kan det bli dyrare äm vad man tror att köpa en billigare bil. Försök att provköra en hel del bilar om du har möjlighet, jag var också en antkombi människea men efter att ha varit barnvakt och packat en bil med barnvagn etc så omvärderade jag min bild av kombi när sedan bilen inte startade bestämde jag mig för att den bilen jag skall ha skall fungera och starta även under vintern

• Benganfans

volvo kan man lasta mycket i även om det inte är kombi. du får en bra 740 från 90 ungefär med insprutnings motorn och hel galvade så dom rostar ju inget. och det är billiga reservdelar. själv fick jag min 87 för 5000 besiktigad i 1½ år

• Kenneth

har varit och tittat på en audi 100 avant 2,0 men var lite för mycket fel på den annars så vart jag lite sugen faktiskt, tittar runt vill helst ha en nyare kaross men ännu inte hittat något billigt och samtidigt bra. vill ha bilen i alla fall 2 år före det är dax att byta, inte så lätt i 5000,- klassen dessvärre

Svar på tråden Större bil men inte kombi/avant?