Hej!
Vi fick ett plus på stickan förra månaden efter många års kämpande och genom en IVF behandling. Tyvärr så slutade det i missfall v5.
jag personligen hade väldigt svårt att förstå att jag verkligen hade testat plus och faktist var gravid. Otroligt omtumlande.
Just då hade jag inte behovet av att få presenter, jag hade ju fått världens bästa gåva redan
Jag var lycklig att mina vänner fanns runt mig och var glad för våran skull.
Sen gick det som det gick, med ett tidigt missfall..
Jag förstår att du gärna vill uppvakta dina vänner och glädjas för deras skull.
Nu vet jag inte hur lång in i graviditeten din vän är? Men om det är tidigt, så kan så mkt hända än. Så istället för att köpa barnkläder, så kan du bjuda dina vänner på en middag.
Personligen ville jag ha tid för oss själva för att få det att smälta in, så om det är tidigt i graviditeten för dina vänner, så kanske du ska ge dem lite tid.
En middag är ett bra alternativ, inte för mkt fokus på barn men ändå en uppvaktning.
Mina erfarenheter av att behövt kämpa i många år är att man blir så skör och tror att det aldrig ska gå vägen för en, även när vi stod där med plus på stickan så ville vi inte prata så mkt om det, för vi trodde att "plusset skulle försvinna då". Att det skulle gå åt skogen om man visade sig för lycklig.
Du känner din vän bäst själv, kanske du kan fråga henne hur hon vill bli uppvaktad? Om hon överhuvudtaget vill.
Hoppas att du förstod mitt svammel.
Kram