• Endag

ja äntligen!!

Äntligen gravid.
    Njuter av bara tanken.
    Har vetat det i några veckor nu, men inte riktigt vågat tro på att det är sant.
    Men efter alla test & symptom är det ju verkligen så : JAG ÄR GRAVID!
    Vi som kämpat så länge.
    Trodde aldrig jag skulle få uppleva lyckan.
    Insem. som misslyckades. Hopplösheten som började äta upp mig ....
    Och så händer det, när man minst anar det, till råga på allt här hemma.
    ALLT VAR BRA med oss!
    Nu önskar jag bara att det lilla pyret vill stanna kvar ...

Önskar er alla andra som kämpat länge stort Lycka till

Äntligen är drömmen sann!
  • Svar på tråden ja äntligen!!
  • Jiie

Grattis!!!

Känner samma som du! Vi har kämpat i 2 år och fått ett missfall och jag vågar inte riktigt tro det! Fick veta på skärstorsdagen och försöker bara njuta för jag mår såååå bra!!
    Vi säger oxå "hoppas Pyret vill stanna kvar!

Kändes nästan som jag själv skrivit texten du skrivit!

När har du bf?

Efter 2 år har äntligen Pyret flyttat in...
  • Endag

Tack, och grattis själv!
    Jaaaa man mår ju såååå bra!
    Man är sååå glad!!

Jag har BF den 1 dec. Och du?

• Jiie

Oj då har du vetat många veckor!!
    Jag har ungefär 10 dec enligt senaste mens men 14 dec om man går mer på ägglossningen!

Mår nästan "för bra" haha men man behöver väl inte vara orolig, kommer väl vakna en dag o kalva som aldrig förr bara för att man tycker att man mår så bra haha

• ErnieBernie
    Stort GRATTIS till er båda!!
  • Endag
    Jie-
    Just nu mår jag bra, men i två veckor har jag mått väldigt illa & kalvat ( som du kallar det ) en hel del, tyckt att allt smakar blä .. men ändå njuuuuter man ju av allt ..
    man är ju ÄNTLIGEN gravid

Tack Erniebernie
  • Jiie

Hihi enda gången jag mår illa är när inte får mat hehe äter varannan timme, känner mig som Skalman typ hahahaha har redan gått upp typ 3 kilo, måste ju äta när man är hungrig hehe
    Är sugen på MAT hela tiden, inte godis o sånt utan bara maaaat!

• Lillstrumpa och lilla Lo

Skickar ett stort grattis till ditt plus! Lycka till och hoppas allt går bra /Lillstrumpa med BF i december

• Whoolet

Hej
    Här är ytterligare en som inte förstår att det är sant. Vårt andra IVF-försök lyckades, nu skall det bli spännande att gå på VUL och se så att allt ser bra ut. Säger också som ni andra, hoppas att pyret vill stanna kvar.

Har inte Bf förrän omkring 19/12

Mår precis som du Jie, mat annars illamående och halsbränna. Har dessutom drabbats av förstoppning och ser ut som en ballong. Men det är väl bara att vänja sig...........

• Tjajen

Endag... blev du gravid på "naturlig väg"? Hur länge har ni försökt?
    Vi har försökt i 13 månader utan resultat. Hoppas fortfarande på att en dag få ropa ut av lycka JAG ÄR GRAVID. Men just nu känns det så långt borta... känns som att man aldrig någonsin kommer att få barn...

GRATTIS TILL DIG!

• Endag
    Tjajen skrev 2007-04-24 23:15:42 följande:
    Endag... blev du gravid på "naturlig väg"? Hur länge har ni försökt?Vi har försökt i 13 månader utan resultat. Hoppas fortfarande på att en dag få ropa ut av lycka JAG ÄR GRAVID. Men just nu känns det så långt borta... känns som att man aldrig någonsin kommer att få barn...GRATTIS TILL DIG!
    Ja, efter en misslyckad insemination i feb, och år av försök, så ville jag bara ge upp
    Jag var beredd på ett liv helt utan barn, trodde aldrig att det skulle funka, även om man ju vet att man kan få mer hjälp via IVF, men till slut så tappar man liksom hoppet...

MEN så PLÖSLIGT, när vi minst anade det, så blev jag gravid!!!!! Jag hade ÄL en helg, vi hade bara sex en ennda gång den helgen ... efteråt tänkte jag inget på det .. men såååå en dag en & en halv vecka efter ungefär fick jag för mig om att testa .. Och testet visade ju PLUS.. en obeskrivlig känsla!!
    Kan tillägga att jag käkat grape VARJE dag under den senaste månaden då, och sambon o jag hade ätit zink, men vet inte om det var det som hjälpte till .. men man kan ju börja undra

Du ska se, plösligt händer det !!
    Önskar dig stort lycka till!
  • Whoolet

Endag: Grattis, käkade också massor av Grapefrukt innan vi blev gravida. Vid första IVF-försöket gjorde jag inte det så vem vet Grapefrukt är kanske jättebra för fertiliteten

• Endag
    Whoolet-
    Wow, gjorde du det? Käkade massa grapefrukt?
    Börjar ana att det har betydelse för fertiliteten efter att ha läst fler som gjort det & plussat
    Grattis själv till ett litet pyre
  • Borta bra men hemma bäst

GRATTIS ni som plussat! Ni ger mig lite hopp. Har försökt så länge nu. Känns som man snart ger upp, men jag ska nog kanske börja äta lite grapefrukt då ;)

Slutade med pillren i aug 2005. Började utredning sep 2006. Blev bara ett besök eftersom det uppdagades att jag har underfunktion av sköldkörteln så jag har fått medicin för det. Tar det sig inte den här månaden heller så måste vi fortsätta utredningen.... Jobbigt, jobbigt, men vi är ju många här som kämpar. Man blir glad av att höra att de finns de som lyckas i allafall. Tack för att ni berättar.

• Endag

Vad bra att vi ger hopp!
    Vet hur det är att vara i den sitsen när man längtar o är nära därpå att ge upp,
    så hopp är alltid skönt att få!!!
    Ja, börja käka grape nu för glatta livet, och se om det hjälper för fler, vem vet

Svar på tråden ja äntligen!!