• Anonym (Undrar)

Hur vet man att ens barn har dött i magen?

Jag kanske ställer en lite konstig fråga.. Men jag vet att det finns massor av folk på FL som har råkat ut för att deras barn har dörr i magen... Och jag är själv gravid i v.22 men är JÄTTE OROLIG att mitt barn ska dö i magen och jag undrar hur man vet att det har dött?

Märks det på något sätt eller får man veta det när man ska lyssna på hjärtljuden tex??

Jätte tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Hur vet man att ens barn har dött i magen?
  • vittis

Hej! min dotter dog i magen i v 34 men hon va jätte sjuk. Jag märkte aldrig när hon dog mer än att jag fick en så stark känsla av att hon inte levde längre. Jag hade ca 3 l förmycke vatten i magen så jag kunde inte känna några sparkar, inte ens när hon levde, därför kunde jag inte gå på det.
    Min dotter hade kromosom fel, ca 1 på 800 råkar ut för detta.

Försök att inte oroa dig, Jag vet att det inte e lätt, men om du e orolig ta kontakt med din bm så kanske hon kan fixa en tid för ett extra ultraljud, Då kan du ju få reda på hur din lilla bebbe mår.

Det födds fler friska å glada bebisar än sjuka.
    Massa lycka till

• Joplin86

Min dotter dog i magen i v 22..
    På kvällarna brukade hon vara som livligast,men en kväll så rörde hon sig inte alls,dagen efter fick jag jätteont i magen och var tvungen att åka in till sjukhuset...I väntrummer gick vattnet,men hon levde..Senare på kvällen slutade hennes hjärta att slå pga av att det var för lite fostervatten kvar!!
    Men en av anledningarna av att hon dog var att det  var för mycket fostervatten innan vattnet gick!!

Försök att inte oroa dig(lättare sagt än gjort)...

Kramar

• Anonym (mamma)

jag märkte det på att allt blev lungt o stilla i magen, även om jag buffade på magen eller drack kallt vatten var det bara stilla* detta har hänt mej två gånger, sen fick vi det bekräftat när vi for till läkaren att besisarna var döda det ena hade navelsträngen kring halsen såg vi när han föddes den andre dog av en infektion som jag drabbades av uvi.Det var 4år mellan dessa missfall däremellan har jag fött ett barn och även 2 barn senare.

Kramar

• Anonym (mamma)

När små foster dör i magen före man ens börjat känna fosterrörelser brukar det märkas, på att det slutar att spänna i brösten eller att illamåendet försvinner...sen kan man oxo börja blöda lite.

• Yaya28

usch va grymma historier... ibland vågar jag inte läsa dessa inlägg... jag blir så orolig och otroligt ledsen.
    är nu runt v.26 och är jätteglad att bebisen hoppar runt i magen. Vi har väntat länge på barnet i min mage... hoppas verkligen att allt slutar bra. Vet inte vad jag skulle göra om något hände... usch :(

• tokkie

tjejer!
    försök att inte tänka på det, även om det är svårt! ni kommer få fina friska barn...det går ju så bra för de allra flesta! lycka till!!!

• Cilija

själv märkte jag inget, vår lille gosse rörde sig som valigt på kvällen i v 39+3, rörde sig väldigt mycket från sida till sida. sprallade på o busa.
    dagen efter alltså v 39+4 va jag på tutinkontroll hos min bm o hon hitta inga hjärtljud.
    när han föddes två dagar senare på bf hade han navelsträngen två varv hårt om halsen o den va delvis fylld med blod. tror d va orsaken men obduktionen e inte klar än, alla semestrar o så.

men peta på magen o kolla så bebisen rör sig, mitt råd, blir du orolig så ring.

kram

• 146966sws

Hej jag på v 20 nu min barn dör i magen mår jätte dåligt nu vet inte vf barn dör ????????

• Anonym (Sissela)

Fast det är ganska ovanligt,är ändå över 40 år och aldrig mött en kvinna som förlorad barnet i magen så sent.Däremot missfall i tidig graviditet är mycket vanligare.När jag blev orolig att när bebisen inte rörde sig,la jag mig på sidan(ändrade ställning )då brukade jag känna någon spark.

• Anonym (Sissela)

Fast det är ganska ovanligt,är ändå över 40 år och aldrig mött en kvinna som förlorad barnet i magen så sent.Däremot missfall i tidig graviditet är mycket vanligare.När jag blev orolig att när bebisen inte rörde sig,la jag mig på sidan(ändrade ställning )då brukade jag känna någon spark.

• EinarTor

Min son dog på bf var på kontroll pga av minskade rörelser allt såg bra ut sa dom två dagar senare var jag på extra kontroll (på bf) då hittades inga hjärtljud han föddes dagen efter.

Ca 500 barn dör i mammans mage varje år.
    Du kan hitta mer info på spädbarnsfondens hemsida och barnuppropet på Facebook.

• Acec

Hej!

Min dotter dog av PSD i magen i v.36. Endast 7 veckor sedan... sorgen är enorm.

Jag vaknade av en smäll genom hela kroppen & en oroskänsla som var så konstig. Tänkte inte mer på det förens dagen efter då jag inte kände henne längre.. ingen morgonhicka ingenting. Åkte in och då bekräftades att det inte fanns några hjärtljud.

Det händer ca 500 kvinnor om året i Sverige. Det finns ingenting man kan göra för att påverka detta. MEN jag har bestämt mig för att inte vara orolig och vi försöker igen, min fina ängel ska få en lillebror/lillasyster som hon kan vaka över där uppe ??

Jag ska njuta till fullo av min nästa graviditet! Barn är mirakel!

Svar på tråden Hur vet man att ens barn har dött i magen?