• raya

hjälp!

Min nua man o min tonåriga dotter bara bråkar!! Hon har en hel del i bagaget sen förut och är inte alls lätt att ha att göra med.Men ska inte en "vuxen" man kunna ha lite överseende med vissa småsaker och inte retas hela tiden? Det här har hållt på i tre år och jag orkar snart inte med det mer!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden hjälp!
  • Rude Billy

Usch, jobbig sits!!
    Tycker det är dåligt av din nya att han inte kan vara den vuxne i situationen å dämpa sig lite!
    Du får väl ta ett allvarligt snack med dem båda.
    Be guben din att inte retas så mycket med dottern och be din tös att försöka ta det med en nypa salt och hitta en "pausknapp" i all ilska och heta känslor!

Benjamin - mammas allt på jorden!
  • raya

har försökt med det en miljon gånger känns det som! det funkar en v sen är det samma sak, pust

• Rude Billy
    raya skrev 2007-04-25 22:42:06 följande:
    har försökt med det en miljon gånger känns det som! det funkar en v sen är det samma sak, pust
    Jaha... Då vet jag itne vad jag ska säga faktiskt!
    Hoppas bara att iaf guben tar åt sig snart och förstår att han bara gör det värre när han retas!
  • Therese33

Detta är en jättejobbig ålder, min styvdotter och min man har bråk hur ofta som helst... Visst är man mer mogen som vuxen men samtidigt är en tonåring oerhört egoistisk och allt bara kretsar kring dom själva, så man kan inte bara ge med sig hela tiden heller, lite ansvar får tonåringarna själva ta, dom är ju på väg in i vuxenvärlden...

• Rude Billy

Absolut måste tonåringen också ta ansvar det var inte så jag menade!
    Utan jag menade mest att nya mannen som faktiskt är den äldsa skulle försöka lugna sig.
    Kanske lättare för mamman att få dottern å förstå att det inte är så allvarligt även om det är ack så irreterande med restickor!
    Lycka till!

Svar på tråden hjälp!