• Buus85

Inte lustigt att rädda blir ännu mer rädda av att läsa här...

Jag brukar varna alla blivande mammor som är rädda för förlossningen att gå in och läsa här..
    Ja menar, blir man lugnare av att läsa att "det gör så ont så man vill dö", jag gör aldrig om det här", "föda barn är det värsta jag gjort".
    Nä man blir bara räddare. Dessutom är det inte alls säkert att det gör så ont som alla vill få det att låta.

men jag antar att det är just dom som haft jobbiga förlossningar som skriver här, dom gillar att skrämma upp folk lite.
    Jag har pratat med många som fött barn och som inte alls känner igen sig i alla dessa skräckhistorier som berättas här.

Nä är man förlossningsrädd så är denna sida den sista man ska gå in o kolla på.

Nån som håller med?

• Svar på tråden Inte lustigt att rädda blir ännu mer rädda av att läsa här...
  • bullmamma

Man ska tänka att den enes förlossning är inte den andre lik.
    man ska liksom inte måla f..n på väggen innan, det har jag lärt mig genom mina fyra fölossningar och nu ska jag ha min femte skrutt.. *L*

• Moonis

Jag har i alla fall bra bild av min förlossning. Visst gjorde det ont men när jag lyckades hitta rätta andningen så va det stor skillnad. Kunde ta värkarna på ett helt annat sätt.

Visst, frågade man mig direkt efter om jag ville göra om det så va ju svaret nej Men då är man ju oxå så trött o tycker mest det är skönt att det är över

• Risgrynet

Jag tror inte att de med svåra upplevelser kring förlossningen vill skrämmas men jag tror att de har ett mycket större behov av att prata om och på så sätt bearbeta det som hänt.

Det gör ju ont att föda barn men jag tyckte att det var skithäftigt och längtar så efter december/januari när det är dags igen

• johandra

Jag har inte läst hela tråden men TS, För MIG gjorde det inte så ont att jag trodde jag skulle dö..

det fanns inte ett tillfälle då jag inte trodde att jag skulle klara mig igenom hela förlossningen..

Det var helt fantastiskt att föda barn..redan när jag låg där med min lilla tjej på magen så längtade jag tills jag skulle få uppleva en förlossning igen..

Självklart gör det ont,konstigt vore det väl annars..men för min del var det absolut hanterbart och jag hade klarat mig helt utan bedövning om jag varit tvungen..nu tog jag lustgas då jag inte såg vitsen i att låta bli..

Gå in o läs min förlossningsberöttelse i bloggen,den har gett många här inne en positiv känsla..

Lycka till och lita på dig själv så kommer det gå toppen

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v16
  • Jollboll

Då tycker jag att ni ska läsa min förlossningsberättelse istället, i min blogg. Jag var ganska rädd innan men allt gick jättebra! Så kan det bli också! Lycka till!

• troll69

Här på FL är ju överlag rena klagomuren men blandat med information......

tycker själv att det kan vara skönt att läsa för då inser jag ju HUR BRA JAG MÅR

• Lizen1982

Jag födde min dotterpå 10mån sen , Och visst gjorde det ont men inte så ont som jag trådde det skulle göra.

Jag sa när jag hade född ut min dotter och hade henne på magen - att det här vill jag göra igen så grymt coolt att få göra.

Min förlossning var nog ganska lätt kom in till BB vid 17 tiden och 20.10 är hon ute och jag krystade i 5min.

Lycka till !!

• Lizen1982

Jo Grattis till din dotter !!

• nitedrive

Jag kan förstå att många blir rädda av att läsa här när man ser hur tex GBS diskuteras som om det vore något sjukvården undanhöll allmänheten på något sätt.Visst kan det vara en risk,men den är de facto inte något som särskilt många behöver oroa sig över.

Svar på tråden Inte lustigt att rädda blir ännu mer rädda av att läsa här...