vi gravida från ÄP mars
Nu öppnar jag en ny tråd för gravida som hade ÄP i mars.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-27 16:13:50:
Även till för aprilarna
Nu öppnar jag en ny tråd för gravida som hade ÄP i mars.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-27 16:13:50:
Även till för aprilarna
vad lugnt det är här då =) Jisses vad tiden rusar. Går in i v.16 idag! Igår kände jag lite "sprattel" i bebismagen. Kan det va bebben redan tro?! Kändes som en liten fisk därinne =) och det var INTE vanligt mag-bubbel! Jag låg å läste när det liksom sprattlade till och jag kom av mig helt från tidningen! Satte mig upp å vrålade till sambon: Jag känner han!! Har ju fått barn tidigare och visst är det väl så att man väl kan uppfatta rörelser tidigare då? Whaaa det här e så häftigt =)
Mandis
Visst är det en härlig känsla när man känner pyret. Min lille är inte lugn många timmar på dygnet, imorgon går jag in i v.23. Jag längtar till i slutet på aug. då vi ska göra 3d ul.
Åh jag vill åxå göra 3d UL! var ska ni göra det? kostnad?
Mandis
Vi ska göra det i Linköping hos Anders Selbing, det kostar 1200 kr. Det ska bli väldigt spännande.
Mandis: Vet inte var du bor, men det finns även i Göteborg hos Barnmorskegruppen.
Bor i Skåne, men i malmö gör de tydligen bara det i forskningssyfte om jag minns rätt.
Någon som vet vad det kostar?
Mandis; Tror många skåningar åker till Köpenhamn och gör 3D-UL på någon privat klinik, men jag har ingen aning om vad det kostar.
Fy, just nu är livet trist.
Mitt lille älsklings husdjur dog i måndags efter att ha kämpat i 3 veckor med sjukdom. Han var så svag, och orkade inte längre och dog i mina händer... Fattar inte hur ett sånt litet djur kunde ha en sån enorm personlighet och tillföra så mycket glädje! Och nu är han bara borta. Och han ville inte dö. Han försökte dricka vatten bara 5 min innan han dog. Men han var för svag för att ens stå upp.. Han hade någon hudinfektion och var tvungen att ha en tratt runt huvudet det sista. Sen hade han gått ner så mycket i vikt, och efter att jag för en vecka sedan tog bort tratten fick han aldrig riktigt tillbaka energin igen.. Tvångsmatade tom den lille, samt injektion under huden med vätska...
Min man och jag har tagit ledigt i några dagar, för att vi inte har kunnat tänka på något annat.
Det fina med denne lille krabat är att jag köpte honom för exakt 2 år och 10 månader sedan, då vi hade kämpat med att bli föräldrar ett bra tag, Läste någonstans att ett husdjur ofta kan få tankarna på annat och att man lättare blir gravid. Så en baktanke med min älskling var att han skulle hjälpa oss att bli gravida. Och nu när jag väl är gravid gav han upp stackaren. Så hans lilla mission blev iallafall uppfyllt!
Vi hade ett läkarbesök planerat bara några timmar efter min älskling dog och fick reda på att vi kommer att få en liten son. Snoppen syntes tydligt och det är ingen tvekan om att det blir en liten son. Men tyvärr kan vi inte glädjas.... Vår son kommer dock få vårt lille djurs namn i andra namn som minne.
Förstår att det är tufft just nu svea - en individ kan ju inte ersätta en annan, även om ni ju just nu har nåt glädjande att se fram emot! Vill iallafall klämma in ett litet grattis till kommande sonen !
Svea: Säger åxå grattis till den kommande sonen och beklagar verkligen det som hänt med lilla husdjuret. Man fäster sig verkligen vid de små individerna, de blir ju som en naturlig familjemedlem.
styrkekramar!
Hmm..någon som kan öppna en ny tråd till oss å länka dit? jag vet inte riktigt hur man gör, men visst är det väl så att trådar bara är öppna i tre månader? isf borde ju denna stängas snart.
KRAM
Hej, jag har öppnat en ny tråd:
www.familjeliv.se/Forum-7-139/m23123177.html
Tror bara det är Whoolet som kan lägga länken i TS och det är nog inte aktuellt, så jag hoppas att alla hittar till den nya tråden härifrån!
Kram!
Tack Millan, hoppar genast dit=)