• MirreLucke

Hur många har blivit gravida på första IVF?

Hej!
    Väntar på en tid för IVF efter sommaruppehållet.Undrar hur många det är här som blev gravida på första försöket.Kanske ni vill dela med er lite om hur det gick o vad som händer och lite så.Är närvös,spänd o allt möjligt just nu

• Svar på tråden Hur många har blivit gravida på första IVF?
  • lyckoklöver

Åhh, jag blir också glad över att läsa om er alla som lyckats så direkt! Det blir troligen ivf för oss också under hösten. Jag tar sprutor nu men låg dos för att förhoppningsvis lura kroppen till egen ÄL - funkar inte det höjs dosen så att jag kan förberedas för plock....
    MirreLucke, er önskar jag lycka till! Vi får kämpa för 08:or!

• Jennsiloo

Hej, vi lyckades på första försöket och hoppas nu att vår lilla eskimå vill bygga bo hos mig i augusti.

Vår älskade unge är nu 1 år om ett par veckor!

Lycka till

• MirreLucke

Jag blir oxå jätteglad när jag ser att så många har lyckats.Det ger lite hopp iaf!Jag har ägglossning nu i veckan och naturligtvis jobbar gubben kväll så vi inte träffas alls 

• tro hopp kärlek

Blev gravida på första ivf:et.Carlanderska
    Hade försökt i 2.5år.
    Nu har vi en dotter på 6månader.

Fick HF:preemklampsi och urkalkning ur
    bäckenkula,så gick på krykor i 5månader.Tror det var
    hormonerna ohc annat...

Nu mår jag bra och lillan mår prima.
    Det är sådan lycka att hon finns..

Lycka till!!

• tro hopp kärlek

Jo,
    Behandlingen var jättelätt.Mådde bra.
    Sprutorna var inget alls att ta..nej lätt som en plätt.

• scuri

Jag blev gravid i mitt första första ivf men fick tidigt missfall. Det går säkert bättre för dig. lycka till.

• Tjejen 75

Hej! Roligt att läsa att flera har blivit gravida på första försöket...Jag har precis genomgått min 1:a IVF och har testdag 4/7, så lite nervös är jag allt!

• MirreLucke

lycka till!Håller tummar å tår för dig

• HoppTro

Jag blev gravid på vår första IVF/ICSI, men har tyvärr fått missfall...

• Fam

Hade också den otroliga turen att bli gravid 1:a försöket med båda bebisarna (varav en ligger i magen ytterligare 1 månad). Första gången lyckades vi med ett färskt ägg och nu andra gången med ett fryst ägg.

Kan inte nog uttrycka hur tacksam och lycklig jag är över att IVF har gått så bra - verkligen inget att ta för givet.

• SUA

Jag lyckades bli gravid på första IVF!! Från början gjorde vi behandling inför insemination men blev överstimulerad (hade för många äggblåsor för insemination)och behandlingen ändrades till IVF.
    Nu är vår son ca 9 mån och det är fullt fart från morgon till kväll.
    Till hösten planerar vi syskonförsök, har ägg i frysen.

LYCKA TILL alla ni som kämpar med utredningar, IVF, FET etc.

• MirreLucke

åhhh...man blir så hoppfull när man läser hur bra det gått för så många!

• Rainbow

Vi lyckades på 1:a försöket, har BF 5 augusti :)

• jamis

Vi lyckades på första försöket och nu är jag i vecka 12

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Rossy

Vi lyckades också på första försöket (icsi). Vår son är idag 7 veckor.

• dorry

Hej,
    själva behandligen var ganska jobiig för min del men resultatet var positivt dvs vi blev gravida av första IVF.

• MirreLucke

Vad tyst det är här inne...

• Linnea1981

Hade oxå den fantastiska turen att bli gravid på första IVF-försöket...
    Vi hade försökt med pergotime 6ggr, men eftersom vi var "oförklarligt barnlösa" tyckte läkarn att det var bättre att ta till IVF på en gång istället för att göra insem osv.
    Så började jag spraya när vi var utomlands och hemska tider... två dagar innan vi skulle hem tog sprayen slut. Blev alldeles förtvivlad och tänkte att nu är det kört!
    Hemma igen sprang jag till apoteket o frågade apotekstanten hur hon tolkade texten min läkare skrivit. Hon tolkade den som mej, men för säkerhets skull ringde jag kliniken oxå... där visade det sej att jag tagit dubbel dos!
    SNACKA om nedreglerad
    Hursom så gick resten bra med sprutor o så och även om jag var nära på att bli överstimulerad så gick allt bra och vi fick tillbax vårt älskade lilla embryo som idag är en glad, drygt 1 år gammal liten flicka!!! ¨
    ^
    Hoppas alla ni som kämpar lyckas även ni!
    Och gör ni det inte på första försöket kan jag berätta att jag har vänner som lyckats på försök 5 och 6 oxå så man ska aldrig ge upp!!!
    KRAM

Svar på tråden Hur många har blivit gravida på första IVF?