• Anonym (hmmm)

Alla bara vill ha mig

Alltså menar inte att alla vill ha mig men visste inte hur jag skulle skriva!

Mitt problem.

Killar faller väldigt lätt för mig, jag är social flirtig och rolig. Vill inte att de ska göra det men de gör det ändå.

Nu har jag mist två av mina vänner för att deras snubbar har *erkänt*  Att de vill typ ha mig. Halllååååååå det är ju inte mitt fel, jag kan ju inte börja vara otrevlig mot alla killar i min vänskapskrets för att de inte ska bli sura???

De flesta av våra parvänner har ganska dåliga förhållanden, de tjafsar och sånt och det gör aldrig jag och min man vi har varit tillsammans i tio år och är som nykära *L*    så jag vet inte om det är det de tänder på eller nåt att jag "verkar" så bra, vet inte vad jag ska göra, detta problemet återkommer alltid för mig. ni kanske inte tycker det är ett problem men jag vill inte mista mina vänner och jag kan ju inte bara bli en tråkig person, jag vill ju vara mig själv!!!!

• Svar på tråden Alla bara vill ha mig
  • Anonym (tja)

Jag har en vän som är som du, eller hon är min bästa vän. Hon är extremt glad och flörtig. Jag älskar hennes personlighet för det är alltid kul att va med henne, men... jag tycker att hon kan gå över gränsen med sin flörtighet, både gentemot min man och alla andra. Hon söker ständigt bekräftelse. Jag vet inte om hon riktigt är medveten om det själv. Det blir fel! Jag tror att du kanske behöver tona ner flörtandet även om du inte menar något med det.

• Anonym (***)

har inte läst hela tråden men jag har samma problem. men du skrev att du inte kan va otrevlig bara för att inte göra dom dura.
    men behöver inte bli otrevlig. bara tagga ner lite.

du skrev oxå du e flirtig å social.. de e skit bra  men skippa det med 'flritig' delen.

• Anonym

Förstår hur du känner, men jag är absolut inte i samma situation utan snarare åt dina vänners sits. i vår umgängeskrets är en av tjejerna mer utmärkande och absolut inget negativt. hon har den utstrålningen att hon kan prata med alla, passar med 99 % av alla människor och har ett charmigt kroppsspråk. jag tycker du ska prata med dina kompisar, de borde ju faktiskt ha mer förtroende för sina killar/män än så. jag vet att min sambo tittar på andra tjejer och säkert även blir upphetsad av vissa, men vaddå??? Han älskar mig, lever ihop med mig och trots att han finner andra kvinnor attraktiva så är det till mig han kommer. Så länge man inte rör varandras partner så tycker jag att du är oskyldig, man måste få vara den man är!!!!

• Anonym

Min sambos kompis flirtar alltid med mig när vi festat med dom. Han säger att jag är fin och att om jag inte blivit ihop med min sambo så hade han stött på mig o han hade friat osv osv...

Nu ikväll skulle denna kompis komma hit o förfesta med min sambo...(jag är gravid) Men så ringde han i sista minuten och sa att han ville de skulle ses på puben istället. Tror han tycker det är lite pinsamt för sist var han väldigt flirtig...ska tillägga att han har sambo och de har nyss flyttat till hus. Jag gillar henne, hon är en jätte go tjej...tycker det är obehagligt när han börjar flirta...det är inget jag uppmuntrar, utan jag drar mig undan. Få se om han är med hot sen efter krogen...vore skönt o slippa det där smöret.

• Minerad

Fortsätt flörta! Varför ska du behöva ändra på dig och ditt sätt för att andra männsikor är svaga och osäkra? Hela den här tråden präglas av någon slags fientlig jantelag där du inte får visa upp dig för mycket, inte vara för glad, för trevlig eller för söt, för då tar någon annan illa upp.

• Anonym (hm)

Alltså. Jag tror inte ett skit på att du är helt oskyldig. Klart du kanske inte lägger an på dom, å det är deras ansvar att inte gå vidare i flörten med dig.. Men du kan göra en hel del, genom att bli mer neutral mot män. Var som du förut, och tyckte att jag inte "gjorde något alls"... men man kan göra mkt bara genom att inte göra något alls åxå. Le bara, låta någon ställa sig närmre, svara på sms eller meddelanen på msn, fast man borde sätta en gräns å säga nej tack. Jag är VÄLDIGT tydlig idag, och låter inga män inbilla sig något som helst om de närmar sig å försöker börja flörta. Inte om dom har en flickvän och jag dessutom är vän med den. Om dom är singel, okej, och jag åxå är det eller min partner tycker att flört är okej. Men jag uppmuntrar ingen.

Kan kliva ett halv steg bort, låta bli å möta blicken, bli avvisande fysiskt å under inga omständigheter krama eller röra vid en man som "tillhör" en vän till mig. Av respekt för vännen. har åxå förlorat vänner å det sättet.. och jag värdesätter mina kvinnliga vänner betydligt mer än någon enda man idag. Insett att det är svårt å vara vän med män, varför vet jag inte. Men det blir ofta att dom tror för mkt.. bara för att man är vänlig å öppen som man kan vara med en kvinna. Men nu idag har jag inget direkt behov av att vara nära vän med många män. (har någon enstaka manlig vän, men dom kramar jag aldrig, rör aldrig vid och är observant på om dom skulle börja skicka några signaler). Känner mig så otroligt mkt lyckligare nu när jag har många fina kvinnor runt omkring mig som kan känna sig trygga med mig, vare sig dom har en karl eller inte.

(kanske bidrar det att män blir kära i mig att jag ser ganska bra ut, vad vet jag.. men det är iaf mitt ansvar att se till att hålla gränserna, när dom nu inte klarar av det själva)

VILL du ha kvar dina kvinnliga vänner?? Kan du SE och LYSSNA på vad dom känner å säger, å ta till dig något av det? Eller vill du bara få sympati för att "dom är så orättvisa" mot dig? Du får nog välja vad du själv vill ha.. kanske bara ha manliga vänner då, som tycker det är helt okej med att bara få flörta med dig.. (fast dom saknar kvinna)

• Anonym (Vet precis)

Detta handlar inte om TS i fråga får vara glad, visa upp sig, vara trevlig och söt. Det handlar om etik. Man flörtar helt enkelt inte med upptagna män, eller kvinnor heller för den delen. Vill personen i fråga flörta och hennes sambo tycker att det är ok, då kan hon väl avstå från att flörta med sina vänners män som är upptagna. Annars tycker jag att TS får skylla sig själv när hon en dag vaknar upp och inser att hon inga vänner har.
    Jag har inte dåligt självförtroende och passar inte på min man som en hök. Men det är otroligt sårande när någon inte respekterar mig och mitt förhållande utan bara tar förgivet att det är ok att flörta med min man!
    Så tänk efter före, innan du gör något förhastat.

• Anonym (naturlig)

TS, jag förstår att du har det jobbigt som råkar ut för sånt och att du ska ändra din personlighet för att männen i din bekantskapskrets inte kan hålla händer och känslor i styr tycker jag inte är ok. Du är den du är ju, en del är flirtiga av naturen och det går inte stänga av liksom. Att dem missuppfattar dig är ju inte ditt fel, det är ju dem som borde ändra på sig i så fall.

Det där med msn är väl inget konstigt som nån skrev, att prata med sina vänner och deras män, det är ju som att prata i telefon. Jag pratar med min sambos vänner över msn precis som över telefon.

Jag tycker inte du ska rannsaka dig, utan var den du är.

• Anonym

Vissa människor har "det där lilla extra" - går inte att sätta fingret på exakt vad, men det kallas väl karisma. TS, du är nog en sån person, som utstrålar något begärligt, tilldragande. Fortsätt vara den du är! Avundsjuka kommer du alltid att stöta på, liksom att män vill ha dig.

• Anonym (Speciell)
    Anonym (hmmm) skrev 2007-04-27 22:36:18 följande:

Alltså menar inte att alla vill ha mig men visste inte hur jag skulle skriva!

Mitt problem.

Killar faller väldigt lätt för mig, jag är social flirtig och rolig. Vill inte att de ska göra det men de gör det ändå.

Nu har jag mist två av mina vänner för att deras snubbar har *erkänt*  Att de vill typ ha mig. Halllååååååå det är ju inte mitt fel, jag kan ju inte börja vara otrevlig mot alla killar i min vänskapskrets för att de inte ska bli sura???

jag kan ju inte bara bli en tråkig person, jag vill ju vara mig själv!!!!

Är det svårt för tjejer som har det där Lilla extra utstrålning karisma att behålla vänner?
  • Anonym (jaha)
    Anonym skrev 2007-04-28 11:36:35 följande:

Vissa människor har "det där lilla extra" - går inte att sätta fingret på exakt vad, men det kallas väl karisma. TS, du är nog en sån person, som utstrålar något begärligt, tilldragande. Fortsätt vara den du är! Avundsjuka kommer du alltid att stöta på, liksom att män vill ha dig.

Nja, TS har ju satt fingret på problemet väldigt klart och tydligt när hon skriver att hon är FLIRTIG. 

Man kan vara karismatiskt och social UTAN att flirta.
Svar på tråden Alla bara vill ha mig