• gloss

progesteron vagitorier fråga...

Vi skulle äntligen börja med vårat första ivf nu när mensen skulle komma om några dagar, men istället så fick jag ett fint + idag

Jag får inte tag i min klinik så jag tänkte kolla med er om någon kanske vet.

Eftersom jag redan hann hämta ut all medicin så tänkte jag bara kolla om man ta progesteron vagitorierna även fast man aldrig han göra ivf:et
    För dom kan väl inte göra någon skada, utan bara nytta???

Tacksam för svar

• Svar på tråden progesteron vagitorier fråga...
  • emmalisa

Grattis till plusset

Nu när du blev gravid på naturlig väg producerar ju kroppen ordentligt med eget progesteron. Vill du vara på den säkra sidan (vissa hävdar att upprepade missfall kan ha med för låg progesteronhalt att göra) kan du ju ta det någon vecka eller så. Glöm dock inte bort att syntetiskt framställt progesteron ger de flesta en del biverkningar. Dessutom har du ju eget progesteron i kroppen...

Lycka till!

• gloss

tack för ditt svar emmalisa. Jag fick ju ett mf i vecka 9/10 i augusti, så visst är jag orolig för samma sak denna gång. Men jag ska försöka få tag på kliniken på onsdag igen och se vad dom har att säga

• emmalisa

Ett litet tips: eftersom jag själv har genomgått ett IVF-försök och blev gravid (är i v. 28 nu) tycker jag att du ska lyssna till dig själv precis som jag gjorde. Jag misstänker att de kommer råda dig att inte använda progesteronet då de anser att det inte är nödvändigt vid en naturlig graviditet. Jag tog det ända till v. 12 (men trappade ner dosen runt v. 8) då missfallsrisken var mindre, men fick propsa på att jag ville ha det så länge för att jag var orolig. Jag tycker absolut att du ska göra som du känner känns bäst för dig, men du behöver ju inte ta så stor dos för det finns det absolut ingen anledning till.

Svar på tråden progesteron vagitorier fråga...