Vilken dag kan man börja känna symptom?
Hej tjejer!
Ruvar just nu efter min andra IVF och överanalyserar allt (som vanligt...)
Min fråga till er är på vilken ruvardag började ni känna symptom och på vilken dag testade ni?
Kram!
Hej tjejer!
Ruvar just nu efter min andra IVF och överanalyserar allt (som vanligt...)
Min fråga till er är på vilken ruvardag började ni känna symptom och på vilken dag testade ni?
Kram!
Det är så svårt, då vagitorerna också gör sitt till, men jag tyckte på testdagen att jag hade sjukt ömma bröst, mycket mer än vänligt och det blev bara mer och mer. Sen kändes det som att mens var på väg hela tiden
Lycka till!!
Ok, då är det först runt testdagen som man kanske börjar få symtom då? Mitt är långtidsodlat så jag tänkte att man kanske kan känna snabbare då?
Har jätteont i brösten, men det är nog progesteronet som spökar.
Ja, det är ju det som är så dumt att man inte kan lite på symptomen i och med progesteronet...
jag hade ömma bröst mer än en vecka innan testdagen, men som sagt det är ju även vanligt när man använder vagitorier..sedan tryckte det på urinblåsan mer än vanligt, jag fick gå upp vid 5-6 varje morgon och kissa, och det gör jag fortfarande. Och törstig blev jag också, hänger kanske ihop..
Jag kan lägga till att sexlusten ökat, det började ngr dagar innan testdagen och håller forfarande i sig, fast nu är man rädd att skada fostret så det är återhållssamt, tyvärr..tröttheten och hungern kom efter testet.
¨På själva testdagen vaknade jag av att det kändes som om mensen skulle komma, men det gjorde den inte..ska på första VUL imorgon..
Jag hade testdag 14 dagar efter ET. Var svullen efter ÄP som aldrig gick ned helt och sedan hade jag molvärk i magen. Den tilltog dag 11 och det drog ned i benen ibland. Humöret var helt upp och ned, jag hade olustkänslor och tyckte det var jobbigt att stå i kö eller vara bland folk då jag var trött och allmänt hängig. Det kändes som jag skulle få mens så jag gav nästan upp. På natten vaknade jag någon gång av att magen var stenhård och det drog hela vägen under naveln och nedåt samt i ljumskarna (kände mer än inför mens men trodde det hade med hormonbehandlingen att göra). Sedan hade jag magkatarr vad jag än åt (om det nu var magkatarr) sista dagarna + ofta illamående efter att jag ätit. Brösten tycker jag inte var svullna, däremot så blev bröstvårtorna knottrigare och "torrare". Nu har dock brösten börjat svullna upp. Jag har fortfarande molvärk i magen, ibland jättemycket. Illamående som kommer på eftermiddagen och håller i sig några timmar. Olustkänslor (trots att jag är lycklig) och sjukdomskänsla ibland. Riktigt mycket kände jag inte förrän på själva testdagen!!
Lycka till!