• Daydreamer

2 + 2 missfall eller 4 missfall

Inte den mest tydligaste rubriken men jag ska förklara....
    Jag har genomgått 4 ma totalt, men två av dem har varit med min tidigare sambo. Jag skulle idag ha gått in i vecka 11, men fick i morse reda på att bebisen inte längre lever. Jag vet att man är berättigad utredning först efter 3 missfall, men räknas jag inte till den gruppen eftersom jag "endast" har haft två missfall med min nuvarande sambo? Det känns tungt att behöva gå igenom ett missfall till innan man kan få någon form av hjälp.....

tacksam för era tankar.

• Svar på tråden 2 + 2 missfall eller 4 missfall
  • Tinkerbellan

kan ju aldrig tänka mej att det räknas missfall per förhållande.. måste väl vara missfal i rad..

• kim mi

det är ju trots allt DU eller (din kropp) som fått missfall så det borde ju inte någon betydelse om det är med olika partners

• Jossi78

Jag fick 2 friska tjejer & sen 3 MF & sen en flicka till. Mig frågade dom på sjukan om jag bytt partner, vilket jag inte hade.. Så jag tycker nog du borde få rätt till hjälp. Som alla säger de är ju din kropp de händer i. Lycka till

♥Mamma till världens finaste tjejer. Gravid med 4:an♥
  • jelin75

Tycker inte det ska spela någon roll med vilken partner det är, så nog borde det väl bli utredning!
    Vi har en pojk på 4 år, har nu försökt i över 18 månader med syskon o lyckats 2 gånger detta år men båda har slutat med missfall. Har aldrig tidigare haft missfall.

Så nu håller vi tummarna för oss alla att vi alla lyckas!

• Kängu

Vet du, jag skulle ringa och boka en tid och faktiskt inte nämna att det är två olika män. Jag tror i och för sig att du får hjälp ändå, men jag skulle bara låta bli att nämna det, men när jag kom till läkaren skulle jag såklart berätta det.

Hoppas du får hjälp av läkaren eller av en snäll slump och att det löser sig....

• Daydreamer

Tack så mycket för era tankar! Önskar att ni hade haft rätt. Jag var på sjukhuset idag för skrapning och då tog jag upp det här med mina missfall. Jag är inte berättigad utredning för att jag inte har haft tre missfall med min sambo. Det känns tungt just nu - men det är bara att kämpa på, eller hur tjejer?

• Finessan

Nej, nej... Det där ska du inte gå med på! Sök dig privat och skit i landstinget, då ska du se att du får din utredning.

Det är bara att kämpa på, även om det är tungt ibland.

Titta in hit om du vill, tråden för oss som ska eller har gjort missfallsutredning:

www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html

Kram

Svar på tråden 2 + 2 missfall eller 4 missfall