• telistant

Kortare ögnfransar under graviditet?

Igår upptäckte jag att mina ögonfransar var bara ca två tredjedelar av den längd de brukar ha. Där de brukar börja böja sig uppåt tog de slut! Jag är i v 30 och har aldrig hört om nån som fått kortare ögonfransar!

Jag vet att det är ytligt men lite trist är det ju.

Har du fått kortare eller känner du nån som fått kortare ögonfransar under graviditet. Kom längden tillbaka sen efter fölossning eller amningen?

Det är mest så att jag är nyfiken.

• Svar på tråden Kortare ögnfransar under graviditet?
  • Archandra

Själv har jag inte drabbats av det, men min plastmamma berättade så sent som i förra veckan att hon råkade ut för samma sak när hon väntade min halvsyster. Hennes ögonfransar växte ut igen efter förlossningen.

• miss marion

Här är en till!!! Fransarna är korta och de går av! Har sett värsta gluggarna i ögonfransranden, där fransarna i gluggen är kortare än de andra. har inte haft en tanke på att det skulle ha med graviditeten att göra! Men visst vore det trevligt att få tillbaks sina långa svepande fransar...

• jenny45

Upptäckte nyligen att ögonfransarna på ena ögat gått av, sen ett par dagar efteråt var det likadant på andra sidan. Hade inte heller någon tanke på att det hade med graviditeten att göra.

• Christalia

jag har fått längre ögonfransar!!

• Hannnas

Åhhhh JAG har oxå fått kortare o de böjer sig inte lika fint längre heller

triiist

.?:*¨¨*:?. Liten Måns som växer i min mage - v27 .?:*¨¨*:?.
  • iisbeln

Samma hände för mig under min graviditet, nu 6 v efter förlossning så är dom lika korta..

Har alltid haft tjockt hår, men man tappar ju alltid lite när man duschar eller borstat håert åså.. Men under graviditeten så sluta jag tappa någonting, fick tjockt hår, håert växer fort på henne och växte även hår på magen.. Men Nina jävla ögonfransar blev kort, ser ju skit dumt ut.. Hjälper inte ens å böja..

6 v efter förlossningen nu och dom är lika kort.. Kommer de tillbaka tror ni? ????

Svar på tråden Kortare ögnfransar under graviditet?