• AngelicaF

Fler 86:or med barn

Hur många barn har du? Hur gamla är dem?

• Svar på tråden Fler 86:or med barn
  • Emmajohanss0n

målarmorsan.

vet ej om det finns någon. Men du kan ju alltid starta en och skriva länken här så vi andra kan komma och diskutera i den :)

• saaandra86

Jag är en 86:a och har en dotter som är 9 månader.

• grönaängar

till alla unga mammor;

Skaffade ni utbildning o jobb innan bebbe eller ska ni ta de senare?

• Wallin86

Gick precis ut gymnasiet, pluggade lite mellan innan nr 2 kom. Ska börja studera igen om ett år!

johannes & tanja - mina underbara älsklingar!!
  • Hogdal

Grönsängar: Jag fick min son fem månader efter studenten. Jobbade så mycket jag bara kunde, för att få så mycket som möjligt när jag var föräldraledig. Började också en förskollärar utbildning samma höst. Hann bara plugga tre månader på utbildningen innan han kom. Fortsatte trots jag hade en liten. Har nu pluggat 2 år på den utbildningen, så skönt att jag fortsatte. + att jag hade en 85% tjänst inom hemvården som jag fortsatte gå på när älsklingen bara var 4,5 månader. Nu när jag tänker tillbaka förstår jag inte att jag orkade??

Men jag vet att nu när 2:an kommer, kommer jag iaf att vara hemma ett halv år innan jag börjar med skolan eller börjar jobba igen.

SkrattandeSka bli kul att läsa hur ni andra har gjortSkrattande

¤Mattis nov- 05¤ pyret i magen v 15
  • Dittrich

Hej Caroline 86:a Och Emilia på 7 veckor här!

Jag bor i sumpan, känner inte många alls här.. har bott här ett år bara..
    Jag e jätte sugen på att komma igång och träffa andra mammor, jag har planerat att vara hemma till feb 08.

• grönaängar

Hogdal

Duktigt att du kunde studera o jobba i graviditeten o dessutom efter... men efter hun långt efter födsel starta du plugga igen? Ja menar barnet ska ju ammas osv.. Intresserad av o veta då ja själv är i ungefär samma situation som du var.
    Tack på förhand!

• L1n

Är 86a och har en son på 3 månader .

*Lexus 070506*
  • Steffisen

Jag ska ju få min första nu i september så jag har både hunnit med att ta studenten å att jobba ett bra tag...
    Några bra ord på vägen från min mamma:
    Ger man sig fan på de så kan man klara vad som helst!
    Detta från nån som va 4 barns morsa innan 25

• TessyLove

Jag har 1 dotter som är 5 månader

• udda3

ja e 86a å har en dotter på 1år

• Märtanilsson

jag är 86a och har en dotter på 7 månader

• Trine86

Jag är en 86:a har en liten son på 10 dagar.

• sandra o thilda

86a en liten tjej på 10 månader:)

• Trine86

Jag har skaffat den utbildning jag känner jag vill syssla med i nuläget och har även jobbat inom det sedan nästan direkt efter gymnasiet.
    Nu kommer jag va mammaledig ett tag i alla fall :D

grönaängar skrev 2007-08-05 20:28:09 följande:
    till alla unga mammor; Skaffade ni utbildning o jobb innan bebbe eller ska ni ta de senare?
  • Hogdal

J N: När man är PLUS medlem kan man lägga till olika saker i sina inlägg.

¤Mattis nov- 05¤ pyret i magen v 16
  • AlexandraLuleå

är 86:a, har en son på 2,5år, och en styvson på 5 år, och väntar mitt andra biologiska barn nu i september!

Var hemma med 2,5 åringen fram tills han var 3 mån, började jobba 50%, när han var 6 mån började jag jobba heltid! ammade inte så det var därför jag kunde göra så. hade 3 mån kvar egentligen i gymnasiet när han kom, men det pluggade jag in redan innan han kom till världen!

Sedan gick jag direkt in på en årsinkomst (nu vet jag inte exakt vad den låg på, och jag jobbade lite övertid, men vad jag taxerade förra året iaf) 360´000kr!

så nu när jag skall vara hemma så kommer jag ta ut drygt 6 dagar i veckan, och få ut runt 14000kr e.skatt, skall vara hemma drygt 6 mån sedan skall killen vara hemma resten, som det ser ut nu iaf!

Svar på tråden Fler 86:or med barn