Blir det någonsin vår tur?
Blir det någonsin vår tur? Har försökt i 2 1/2 år och aldrig ett plus på stickan. Kommer vi någonsin att få ett barn? Vi är oförklarligt barnlösa, har gjort 2 inseminationer och 2 ivf. Fy vad jobbigt det känns idag
Blir det någonsin vår tur? Har försökt i 2 1/2 år och aldrig ett plus på stickan. Kommer vi någonsin att få ett barn? Vi är oförklarligt barnlösa, har gjort 2 inseminationer och 2 ivf. Fy vad jobbigt det känns idag
Är det någon mer här som har provat någon alternativ metod för att öka fertiliteten? Skulle vara intressant att höra om, akupunktur, akupressur eller liknande? Vilka kostnader rör det sig om? Jag har alltid fått för mig att all alternativmedicin innebär dyra besök och ännu dyrare mediciner. Visst får det kosta men handlar det om flera tusen per månad så blir det ju genast jobbigt..
Skulle också gärna vilja ha namnet på homeopaten som Macilla gått till, så om någon vet så skicka gärna ett meddelande.
Jag känner också igen mig. Vi har försökt i 2½ år och är nu inne på vårt tredje IVF försök. Jag hoppas och tror att det har tagit sig den här gången för annars vet jag inte vad jag gör :/ Det känns som jag har gjort allting nu inför våra IVF-försök, jag har ändrat hela min livsstil men det har inte räckt :(
Vi är klassade som oförklarigt barnlösa, vilket är en rätt jobbig diagnos. Det vore på sätt och vis lättare om det fanns en konkret diagnos. Jag har ätit några pergokurer, gjort 2 IVF och ett FET och aldrig varit i närheten av ett plus.
Såg att det var någon som undrade om alternativa metoder. Jag vet inte om akupunkturen kommer att göra det lätare för mig att bli gravid...men en sak vet jag och det är att den har fått mig persoligen att må bättre och känna mig mindre stressad än jag har gjort sen vi började med IVF. Och det för mig är värt mycket. Det har dock varit rätt dyrt eftersom jag gått privat, har kostat 460 kr per gång...men så här i efterhand känns det ändå som det har varit värt det även om jag drog mig för kostnaden i början.
Lovebug, hoppas att det tar sig denna gången!!!
Som sagt jag är lite intresserad av att höra vad som kan vara felet på oss oförklarligt barnlösa. För ngt fel är det ju... men vad? Kopiera gärna listan och fyll i. Detta är vad läkare samt homeopat sagt till oss att det ev kan bero på:
Vad kan felet vara?
* Dålig blodcirkulation i livmodern (homeopat)
* Tidigt kromosomfel, passar inte ihop genetiskt, som gör att ägget slutar att dela sig (läkare)
Hej missnorlland och alla andra oförklarlig barnlösa som kommer den här sommaren bli oförklarlig gravida
Jag fyller i:
Vad kan felet vara?
* Dålig blodcirkulation i livmodern (homeopat)
* Tidigt kromosomfel, passar inte ihop genetiskt, som gör att ägget slutar att dela sig (läkare)
*svullna äggledare vid äl som gör att det befruktade ägget inte kan nå fram till livmodern och dör i äggledarna (homeopat)
*dålig med hormoner i kroppen (homeopat)
*ett "prestationsbaserat" liv där man måste hela tiden vara duktigt och prestera ( mao stress) (både läkare, homeopat och bekanta hehe)
Passar på att önska er en trevlig midsommar!
Detsamma!
Hej hoppas alla har haft en ok midsommar. Jag längtar mer än någonsin efter en bebbe nu. Varför skulle detta drabba mig, fy vad hemskt
Hej jag håller med.. Det känns väldigt jobbigt just nu.. Äl-stickorna visar så konstigt också.. Vill bara gå och lägga mig för det ösregnar ute och jag ät så trött! Många kramar
Kram till dig! Vi missade även ÄL i helgen, då får man vänta en månad till...
Hur går det för alla flickor här inne Är ni kvar? Jag har BIM på måndag, undra vad man ska testa denna månad för att lyckas intala sig själv att det finns en chans. Denna månad var det Aleo
Hej hej, jo jag finns här i bakrunden
Jag har inte Bim förrän 15/7 så det är ett tag kvar,tyvärr..
Lycka till på måndag! Kram
Mens en dag förtidigt! När är det vår tur?
Sootie hur går det för dig?
Tycker jag har läst lite på sista tiden om tjejer som har försökt länge och är O.B har blivit gravida på naturligt sätt. Alltid trevligt med lite hopp. Läste nu även om tjej som kallas för Dorry har på FL att hon gjort ivf utomlands och att läkarna där hade varit mkt mera för att ta reda på felet och hade även lyckats göra det.
Fler än jag som upplever att i Sverige är det inte riktigt ngn som försöker gå till botten med ens barnlöshet?
Hej vännen, jag vet inte än.. jäkla väntan!
Men det är nog kört tror jag.. Hoppas på att läkarna kan lösa det till hösten! Kram
Psychadelia- kan ni inte få komma till läkaren och sjukhuset istället? Vi var först hos bm men de fattar ju inget där.. Kram på dig!