• MicaelochMaria

Åsikter om fula och fina namn!

Tycker det är intressant att diskutera namn, dels för att man fått ta mycket kritik själv, och sen är det kul att se vad andra anser, fint eller fult?

Personligen anser jag att TORKEL, Sune, Svante och Malte, kanske också Melker än fruktansvärda.

Tjejsidan är svårare, Hedda, Inga, Ursula är väl några iallafall.

Enjoy!

• Svar på tråden Åsikter om fula och fina namn!
  • MicaelochMaria
    Broneya skrev 2007-05-17 12:37:33 följande:
    Tindra toppar min lista tätt följt av Engla.Gillar inte heller namn som Tiffany, Samantha och Vanessa.Kevin är heller ingen höjdare (trots att vår katt heter det, men den hade sambon med sig)Har "lärt" mig att Kevin är fult eftersom många säger det.
    Vad tragiskt, att man måste gå efter vad andra tycker.

Ulla är inte heller så fint.
  • thereze

det är väl en himmla tur att alla tycker olika. hade inte vart sååå spännande om alla ungar hade samma namn!

• MicaelochMaria

White trash är nog det töntigaste uttryck jag någonsin hört. Vitt skräp liksom. Undrar vem som kom på det? Barnsligt. Jag älskar nyskapande namn, som sagt, de gamla är så trista!

Alicia är jättefint, och likaså Marlene!

• Trileia

Tycker inte om namn som slutar på -us dvs. Hampus, Pontus, Rasmus, Linus.. osv.

• MicaelochMaria
    thereze skrev 2007-05-17 16:26:19 följande:
    det är väl en himmla tur att alla tycker olika. hade inte vart sååå spännande om alla ungar hade samma namn!
    Håller med dig fullständigt! Tack och lov!

=)
  • vingar

Vad är poängen med den här tråden? Om man tycker att ett visst namn är fult, är det verkligen så viktigt att tala om det för andra? Klart att folk med dessa namn tar illa vid sig.

• MicaelochMaria

Jo, fast poängen är bara at se vilka namn som folk anser vara finast och "fulast", finns massa liknande trådar, meningen är inte att göra någon ledsen eller förödmjuka någon, det hoppas jag alla förstår.

• Majblomma12
    MicaelochMaria skrev 2007-05-17 16:26:25 följande:
    White trash är nog det töntigaste uttryck jag någonsin hört. Vitt skräp liksom. Undrar vem som kom på det? Barnsligt. Jag älskar nyskapande namn, som sagt, de gamla är så trista!Alicia är jättefint, och likaså Marlene!
    http://en.wikipedia.org/wiki/White_trash

Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead
  • Shaun the sheep
    MicaelochMaria skrev 2007-05-17 16:26:25 följande:
    White trash är nog det töntigaste uttryck jag någonsin hört. Vitt skräp liksom. Undrar vem som kom på det? Barnsligt. Jag älskar nyskapande namn, som sagt, de gamla är så trista!Alicia är jättefint, och likaså Marlene!
    Nu är det ju så att namnen är ju knappast nya. De har bara blivit moderna nu helt plötsligt.
    Bebis i maj♥♥
  • MicaelochMaria

Japp, visst är det kul! =)

• MicaelochMaria

Men vi kan göra om tråden, så kan alla säga vilka namn de tycker är finast, bara? Så slipper någon ta illa vid sig?

Jag tycker Jennifer är väldigt fint!

• memle

Tar folk verkligen illa vid sig? Det är väl allmänt vedertaget att alla har olika tycke å smak? Jag tycker att det är kul att många försöker vara lite kreativa när de döper sina barn nu för tiden...

Tycker att Eija är fint... Och Milos

Tycker inte om Bruno (personliga skäl)

• Minna R

Milo! Usch!

Minna... Är det bästa namn jag vet! Det låter så mystiskt! Finaste namnet nånsin!!! Vad tycker ni om det?

• VIDE MI

Fast jag har svårt att riktigt förstå hur man kan vara så svartvit som många uttrycker sig att de inte gillat sk wt namn eller inte gillar sk gubb å gumm namn. Jag gillar lite av varje, älskar Herman, men gillar inte alls Folke, Tage, Malte, men Alfred och Walter är jättefina. Tycker Cassandra, Tindra och Kevin och william är mindre fina, men tycker om Melvin exempelvis. Finns så mycket fina namn och när man tänker på ett fult namn lite så blir det ofta fint ändå. William älskade jag på 90talet, men nu som sagt tycker jag inte om det.

Svar på tråden Åsikter om fula och fina namn!