• norgesessan

Svorska barn, fortsättningen!!

Här hänger vi norska, och svänska, som har svorska barn, eller bara är nyfikna.

Grattis Norge på vår nationaldag!!

• Svar på tråden Svorska barn, fortsättningen!!
  • Pricken1
    Xgirl83 skrev 2007-07-02 09:33:05 följande:
    Pricken1 skrev 2007-07-01 22:36:10 följande: Men hur mycket är det då? Hade vi båda jobbat i Sverige hade vi ju delat på alla de dagarna vi har rätt till - men hur många har jag rätt till i Sverige då bara jag betalar skatt här, och hur många har min sambo som ensam av oss betalar skatt i Norge? Han kan ju inte heller ta ut allt som man har rätt till i Norge? Rörigt det här..
    Ring till Tryggdekontoret i det fylke där han arbetar och fråga. Du har rätt till hälften av dagarna om jag förstått det rätt - men ni kan ju även ringa FK och be att få tala med den grupp som är experter på utlandsarbetande. Lycka till och berätta gärna hur det blev.
    Vill väl, ibland blir det fel
  • Xgirl83

Pricken1 skrev 2007-07-02 14:01:04 följande:

Ring till Tryggdekontoret i det fylke där han arbetar och fråga.
    Tack för tipset!
  • Anna o Marthine

Här i tråden var det tyst och stilla. Hur är det mer er allihopa?
    Här är allt bara bra, lite tråkigt väder dock men till helgen blir det förhoppningsvis bättre väder igen! Då ska här gås på marknad och på lördag så kommer sambon ÄNTLIGEN hem från Norge igen, så skoj det ska bli!

♥ Marthine 061006 ♥
  • Anna o Marthine

norgesessan: Åh, vad kul. Hoppas ni får en fin semester!
    Jag har faktiskt aldrig varit till Oslo men nån gång ska vi nog förhoppningsvis ta oss dit Min sambo har bott i Oslo tidigare så han säger ofta att vi måste ta och åka en tur ditåt snart, han får västa Oslo-längtan ibland
    När vi åker till Norge blir det ju alltid till Nord Norge eftersom det är där sambons släkt och familj finns men det hade varit himla kul att se resten av landet också.

♥ Marthine 061006 ♥
  • Thezz mamma till två

Hej!
    Någon som finns i Arendal/Tvedestrand?
    Ær dær tills 29/7 och det vore kul att træffa ngn!

ღ Matteus 25/1-06 ღ Tilde 13/4-07 ღ
  • Pricken1

Hur är det med alla. Vilket skitväder vi har haft nu under sommaren. Våren var ju väldigt fin, men sommaren har varit kass....

Har inte blivit mycket med djurparksbesök Vi har inte haft semester ännu så vi hoppas fortfarande på fint väder

Det kunde varit värre....
  • norgesessan

vi tänkte på er igår! vi var på nåt kollo for att hälsa på sambons brorson...hästveda....

• Pricken1

Ja, det är ju inte så långt från oss

Vi får väl höras och se om vi kan få ihop något. Annars får vi väl ta det i sept, oktober när vi har kommit hem.

Det kunde varit värre....
  • Yvonne81

Oj oj börjar det redan närma sig datum för att göra en ny tråd??

Jag håller på och tänker nu - ska jag och sonen flytta till Norge och fortsätta jobba där? Näää jag vill inte. Så jag söker högskola hemma i Sverige istället! Så hoppas jag komma in inom 2 år så jag vet vart jag hamnar med tanke på att sonen ska börja skolan och så sen. Bra om han får gå 1 år på dagis på stället han ska börja i skolan. Jobbigt faktiskt.

Hur är det med alla er andra då? :o)

• Yvonne81

Ha ha ha jag måste få berätta!

Jag jobbar ju som salgskoordinator i Norge - jag är ju svensk och pratar svenska! Mina säljare hade en tuff kväll så jag satte mig ner och ringde några samtal ut tillsammans med dem för att peppa lite!

Vi ringer ju i Norge till norska kunder och våra säljare är ju norska.

En av våra kunder sa såhär efter jag, på svenska, presenterat mig: "UTLENNING" sa han surt och så slängde han på luren!!! *asg*

• Yvonne81
    norgesessan skrev 2007-08-10 22:08:16 följande:
    vi har fått ny tråd...lenken over...
    Tack!
Svar på tråden Svorska barn, fortsättningen!!