• iida

Barnmat i USA

Är det någon som har erfarenhet av barnmat i USA?

Vår son är nu 4 månader gammal och äter ersättning och välling om kvällarna. Undrar om jag borde sluta ge välling eftersom det inte finns i USA. Vad är det man ger där istället för att hålla dom små mättare längre, finns det någon slags tjockare formula eller???

Skall dessutom börja ge smakportioner, så undrar också hurudana pureér det finns där? Kan tänka mig att det finns mycket mer än här hemma..

• Svar på tråden Barnmat i USA
  • rasajj

"man" ger grot har. Risgrot forst (rekomenderas pga allergirisk ar mindre) och sedan kan man ga over till barley eller havre. Groten blandas ut med formula eller vatten (efter ett ars alder kan man ha komjolk) och ev. lite fruktpure eller mosad banan. Risgrot ar det manga som blandar i formulan som gor den tjockare, for att matta battre under natten, ocksa..

Purer finns, bade gronsaker (sotpotatis, artor, green beans, morot etc) frukt (persika, apple, banan, etc) och kott (efter 6 manader , tror jag?) Dessa pureer kan man blanda som man vill. Gerber ar val storsta market, tror jag.  http://www.gerber.com/home

Och beechnut  http://www.beechnut.com/

Men vill man ha organisk mat, sa finns bla Earth Best. http://www.earthsbest.com/

Lycka till!

• iida

Tack!

Här hemma ger jag Nan2 (Nestlés, från 4mån) har du någon aning vad som skulle motsvara det där? Nestlé har någonting som heter Good Start?

Hur mycket gröt brukar man blanda i ersättningen, har du någon aning? Skall pröva genast när vi kommer dit. Glömde kanske nämna att vi skall flytta dit om ett par månader.

• rasajj
    iida skrev 2007-05-17 18:27:08 följande:
    Tack!Här hemma ger jag Nan2 (Nestlés, från 4mån) har du någon aning vad som skulle motsvara det där? Nestlé har någonting som heter Good Start?Hur mycket gröt brukar man blanda i ersättningen, har du någon aning? Skall pröva genast när vi kommer dit. Glömde kanske nämna att vi skall flytta dit om ett par månader.
    Good Start ar nog samma da? Den anvande vi!

Det star anvisningar hur man ska blanda pa alla burkar, och skopa finns i burken. Men du kommer ju att behova ha amerikanska matt, sa du kan mata oz..
    Men ettan galler nog for ditt barn.. Tvan ar fran 9 manader har...

Groten blandas enligt smak, beror pa hur "tjock" du vill ha den. for att dricka ur flaska sa behover den ju vara ganska los, plus du kommer att behova ha napp med storre hal (finns att kopa). Du far nog prova dig fram lite..
  • iida

Ok, jag skall kolla hur vi gör sen. Men skönt att höra att det finns sånt som motsvarar det vi ger honom nu. Måste antagligen hämta med en del härifrån och sedan långsamt vänja honom vid de nya smakerna, annars kanske han, eller hans mage reagerar på ändringen. Finns det gröt och ersättning att köpa överallt eller måste man gå till någon special affär? Vi kommer att vara 2 veckor i Manhattan först och där finns väl inte så mycket supermarkets? Har inte Duane Read en hel del i sitt sortiment?

Vi använder Dr Brown's flaskor och tror deras nappar nr. 2 eller 3 borde lämpa sig för gröt blandat med ersättning. Hoppeligen, annars får vi väl skaffa nya. Men det finns väl hur mycket baby produkter som helst där.

• rasajj
    iida skrev 2007-05-17 20:09:07 följande:
    Ok, jag skall kolla hur vi gör sen. Men skönt att höra att det finns sånt som motsvarar det vi ger honom nu. Måste antagligen hämta med en del härifrån och sedan långsamt vänja honom vid de nya smakerna, annars kanske han, eller hans mage reagerar på ändringen. Finns det gröt och ersättning att köpa överallt eller måste man gå till någon special affär? Vi kommer att vara 2 veckor i Manhattan först och där finns väl inte så mycket supermarkets? Har inte Duane Read en hel del i sitt sortiment?Vi använder Dr Brown's flaskor och tror deras nappar nr. 2 eller 3 borde lämpa sig för gröt blandat med ersättning. Hoppeligen, annars får vi väl skaffa nya. Men det finns väl hur mycket baby produkter som helst där.
    Ja, de flesta affarer saljer barnmat ch formula, men kanske inte alla sorter.. Jag vet inte vad som finns pa Manhattan, da jag befinner mig i CO. Men i USA traden sa finns en hel del mammor fran Manhattan eller NY omradet.

Babygrejer finns det gott om, sa skulle du behova inskaffa nat, sa gar det utmarkt harborta ocksa!
  • iida

Är det risgröt man brukar ge till små bebisar?
    Finns det något särskilt märke som kan rekommenderas, något som är milt för magen?

• rasajj
    iida skrev 2007-05-18 18:14:48 följande:
    Är det risgröt man brukar ge till små bebisar?Finns det något särskilt märke som kan rekommenderas, något som är milt för magen?
    Ja, risgrot till bebisar. Alla marken ar i stort sett likadana.. Men som sagt var Earth Best, om man vill ha organiskt. Men aven Gerber har en del produkter som ar organiska.
Svar på tråden Barnmat i USA